Nieuwe stijl ontwikkelen?

Hey meiden,

laatst keek ik in mijn kledingkast en kwam ik tot de conclusie dat ik veel dingen echt niet meer leuk vind of bij me vind passen. Ik wil me graag anders gaan kleden, wat netter en stijlvoller. Maar ik ben deels een beetje bang voor de reactie van omgeving omdat het zo anders is dan wat ik normaal aan heb. Ook wil ik me nog een beetje aan mijn oude stijl houden, omdat dat past bij mijn werk in de sportieve sector.

Ik vraag me nu dus een beetje af of jullie tips voor me hebben? Hoe vind ik mijn eigen stijl, hoe voer ik dat subtiel maar zeker door?

:hugs:

Als je je wat netter/stijlvoller wil gaan kleden, zou ik op zoek gaan naar een aantal leuke blazers.

Ik kijk zelf heel veel op pinterest voor kleding-inspiratie. Aan de hand van die afbeeldingen probeer ik dan ook te shoppen, denk dat je dan al wel een bepaalde stijl kunt vormen voor jezelf.

En trek je vooral niet aan wat je omgeving ervan vindt, jij moet dragen waar jij je goed bij voelt :’)

Ik heb die stijl voor een tijdje ook gehad! Ik kreeg nooit vervelende reacties uit mijn omgeving (ben met die stijl begonnen toen ik 15 jaar was ongeveer). Bij de H&M hebben ze een aparte lijn met deze stijl. In die afdeling vind je dan blazers, maar ook leuke (casual) blousjes en dingen die heel goed overlopen tussen casual en wat netter (deze lijn heet de ‘classic’ lijn en heeft een grijs/zilver labeltje. Als je in de winkel bent willen ze je zeker helpen met het vinden!)

Zoals Distel al zegt, trek je vooral niet te veel aan van wat anderen zeggen!

Als je je nieuwe stijl subtiel wil ‘invoeren’, trek dan bijvoorbeeld om te beginnen alleen in het weekend iets stijlvols aan. Twee weken later doe je ook een keer in de week iets stijlvols aan, weer wat later doe je nog weer vaker iets stijlvols aan.
Het zou inderdaad gek zijn als je bij wijze van maandag met trainingsbroek en trui op school/werk komt en dinsdag met een jurkje en hakken.

Als je een beetje van sport achtig naar wat stijlvoller wil gaan vind ik persoonlijk een skinny jeans, met all stars en een bloesje wel een fijne outfit. Heel basic maar dat bloesje kan je later weer gebruiken voor de wat stijlvollere outfits en opzich draag ik ook gewoon all stars terwijl ik wel veel blousjes, jurkjes en vestjes etc. draag.

Hiervan vind ik de rechter wel stijlvol maar toch sporty. Linker is wel een beetje heel preppig met de hakken erbij, als je je sportieve look wil houden ivm werk

Nog meer stijlvolle beetje sporty looks:

Basics die ik aanraad zijn: Biker jack, blousjes, trui om eventueel over een blousje aan te doen zodat je een trui met kraagje hebt, skinny jeans, laarsjes, all stars, satchel bag, goed passende basic shirts, decente sieraden.

Er bestaan ook blazers van sweatstof. Die zitten lekker en zien er netjes maar niet te netjes uit en past ook bij de sporty look.