Nieuwe start door leugens

Hallo allemaal ik ben Qazayla (keezajla). Ik ben 17 jaar en heb enorm veel fouten gemaakt. Ik heb mijn familie, ( beste )vrienden, kennissen en mensen die ik leerde kennen via internet zoals instagram bedrogen en ik heb in mijn leven ook veel gelogen. Over alles, mijn leven, mijn leeftijd, mijn afkomst. Maar vooral over mijn verslaving en over mijn leven. Ik ben totaal het verkeerde pad opgegaan door alcohol en druggs. Ik heb heel veel fouten gemaakt en hier zal ik ook nooit onderuit komen of goed kunnen maken. Ik kan het niet meer aan ik kan het niet ongedaan maken. Daarom denk ik er heel veel over na om op mijn 18/19/20st gewoon te verhuizen naar een plaatst waar niemand mij kent en helemaal overnieuw te beginnen zonder leugens, alcohol en druggs. Om nooit meer mensen te hoeven bedriegen. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben?? Heeft iemand tips of ervaring over het ‘opnieuw beginnen’ op een plaats waar je niemand kent. Ik ben heel erg benieuwd en heb dringend hulp nodig!

heel erg bedankt, liefs Qazayla 'xx

Ik snap je idee om te verhuizen en opnieuw te beginnen wel, maar je hoeft niet perse te verhuizen om opnieuw te beginnen. Daarbij is dat waarschijnlijk nog ver weg en het is beter om gelijk te beginnen. Heb je weleens nagedacht om hulp te zoeken bij professionals? Ik zou zeggen maak een afspraak bij je huisarts en vraag naar de mogelijkheden. ← Dit kan al je nieuwe start zijn.

In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je er boven op kom.