Nieuwe snaren gitaar

Hi ladies,

Ik heb ooit gitaar gespeeld, jaren terug. Nu is een van mijn gitaren spontaan door midden gebroken en van de andere zijn 3 snaren gebroken. Nu wil ik het weer oppakken en heb dus nieuwe snaren nodig, maar ik ben echt een groentje, dus geen idee wat voor snaren ik moet kopen en of dat uberhaupt uitmaakt.

Kan iemand me helpen met het vinden van goede snaren?

Gr blubber :guitar:

Ik zou het niet weten, maar kun je het niet het beste vragen in een muziekwinkel? Eventueel je gitaar meenemen zodat ze er ook naar kunnen kijken.

hahahahi daar zat ik zo tegenop te hikken, vandaar dat ik de briljante ingeving kreeg om ze te bestellen. En om hulp te vragen aan experts op gs :’)

Elektrisch of akoestisch?

Akoestisch!

Eerst moet je kijken of je een nylon- of staalsnarige gitaar hebt en dan zou ik even de standaardmaten opzoeken op internet. Ik weet zelf ook nooit welke dikte ik eigenlijk nodig heb of chill is, dus ik vraag altijd de ‘standaard’ maat in de muziekwinkel. Anders maak je even een foto van je gitaar die je kan laten zien in de winkel, dan hoef je niet je hele gitaar mee te slepen. Ik snap wel dat je dat ongemakkelijk zou vinden haha. Maar goed, als je niet naar een winkel wilt gaan dan loop je wel een hoger risico om niet de juiste snaren te kopen.

Ik heb nu nylon snaren, maar mm misschien idd toch maar gewoon langs de muziekwinkel

Ik heb een spaanse gitaar en ik heb de volgende snaren:
fender
nylon tie end
.028-.034
100 clear
medium

weenie of je daar iets aan hebt? haha.