nieuwe school

Hallo allemaal!
Ik heb een klein probleempje. Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik nou naar een nieuwe school zou gaan of niet. Ik zou volgend schooljaar van school willen veranderen omdat ik de school waar ik nu zit niet zo leuk vind. Ik zou dan naar Gent gaan, wat trouwens redelijk ver is van bij mij. Maar omdat ik een verlegen karakter heb, ben ik bang dat ik geen nieuwe vrienden zal vinden omdat ik “stil” ben. Ik kan gewoon niet tegen iedereen “open” doen als ik ze nog niet ken. Ik vertrouw mensen pas na een tijdje…
Hebben jullie raad voor mij? Wat zouden jullie doen?
groetjes Jente x :slightly_smiling_face:

Waarom vind je deze school niet zo leuk?

In mijn klas zitten gewoon geen “leuke” mensen waar ik dingen tegen kan vertellen…
Op de speelplaats wel een paar goede vriendinnen maar ik “vertrouw” de mensen in mijn klas niet. Ze gaan de dingen doorvertellen als ik iets tegen hen zeg.

hoe weet je dat die nieuwe school niet erger is? op deze school heb je teminsten vrienden. ik zou op deze school blijven wieweet wordt het volgend jaar wel leuker

Inderdaad. Ik heb ook niet bepaald hele goede vrienden, maar ik zou niet van school willen veranderen. Bovendien komen er altijd nieuwe klasgenoten en er is vast wel iemand die je aardig vindt.

Als je nou echt gepest werd of het een slechte school was had ik het wel begrepen, maar klasgenoten veranderen per jaar en je hebt tenminste vrienden.