Nieuwe school

Hai!

Ik ga binnenkort naar een nieuwe school waar ik niemand ken.
Heeft iemand tips om nja zegmaar mensen beter te leren kennen, en vooral die 1ste dag(en) te overleven?

Alvast bedankt!
Liefs,

X

Wees gewoon jezelf, ga je niet anders voor doen dan je bent. Probeer er niet bij te horen door te gaan roken, drinken, je anders te kleden enzovoort. Wees gewoon aardig en spontaan. Neem de leiding en trek het je niet aan als mensen niet gelijk op je af komen, ga gewoon op hun af en wees vrienden met de mensen die jij aardig vind, en niet omdat ze populair zijn ofzo.

Succes! =D

Wees jezelf, probeer gewoon relaxed om te gaan met de mensen uit je klas. Maak je vooral niet te zenuwachtig. Trek kleren aan waar jij je lekker invoelt. Gewoon zorgen dat je een leuke dag hebt daar, succes =]

1 tip van iemand die het zelf ook heeft meegemaakt en het verkeerd aanpakte xD Ga niet duister en sago in een hoekje achteraan de klas zitten en snauw niet die arme kindertjes af want daar kenne ze niet tegen :stuck_out_tongue:

wees jezelf doe spontaan en niet wanhopig :grinning:

Dakjulliewelhoor! :stuck_out_tongue:
K voel me nu wel wat zekerder, maar het blijft spannend (:

Liefs
X

ik ben in augustus op een nieuwe school gestart.
en je moet vooral niet verlegen zijn.
kleed je hoe jij je goed voelt.
en toon interesse in mensen.
en vraag gewoon of je bij een groepje mag komen zitten in de pauze.

Ik moet volgend jaar naar een nieuwe school , en dat vind ik dus doodeng
maar zotezien , ik ken heel veel mensen die ook zijn veranderd van school en die
allemaal het hebben overleefd en vrienden hebben leren kennen enz…
maarja ik ben echt bang :$:$
zo’n nieuwe school is zoo eng…

Daar ben ik juist bang voor, dat ik geen vrienden ga maken :S

Gewoon jezelf blijven, ookal lijkt het me best spannend. Als je bent verhuis ofzo (heb je misschien wel gezegd maar heb niet alle posts gelezen) en op je oude school ook gewoon vrienden had enzo: dan gaat het je hier ook echt wel lukken. Had je het op je oude school kut? Het is wel een nieuwe start, dus kun je overkomen zoals je dat wil omdat niemand iets specifieks van je weet/verwacht.

Succes :grinning:

Nee ik ben niet verhuisd. Ik ga wewoon een andere richting volgen.

Maarja das nu juist het rpobleem, ik was zegmaar niet echt popuair op deze school, om niet te zegge dat ik gepest werd…
Dus daar ben ik wel wat bang voor… :S

X

ja nou ik ben ook echt bang dat ik geen nieuwe vrienden maak enz
bij osn op de school zijn ze al zo gemeen, en ik ben bang dat ze op mijn nieuwe school ook zo gemeen en bitchy gaan zijn en gwn niet met me om willen gaan fso
en ik ben meestal stil bij mensen die ik niet ken dusja :blush:

Je moet absoluut niet laten merken dat je bang bent!
Doe gewoon heel nuchter alsof je helemaal niet nieuw bent.
En in je klas zal je vast meiden hebben die denken dat ze heel wat zijn, als zij je proberen te pesten dan doe je hetzelfde gewoon terug.
Heel veel succes x

Maar dat is dan toch juist beter dat je naar een andere school gaat. Ik weet niet of je je anders bent gaan gedragen door hoe je behandeld werd, maar als dat zou is kan je nu weer lekker jezelf zijn.
En ga je niet anders gedragen omdat je bang bent om geen vrienden te krijgen, vrienden die je zouden laten vallen als je afweek van hun ideaalbeeld van een vrienden, wil je niet als vrienden hebben.