nieuwe school

hallo
woensdag ga ik naar een nieuwe school ( zit wel al int 3de middelbaar) . Ik ben van mijn vorige school wegegaan omdat ik er gepest werd en de school gewoon een hel was
Ook heb ik een hele hoop miserie gehad van de eetstoornis die ik begin dit jaar ontwikkeld heb

nu heb ik dus besloten te veranderen,maar ik ben nogal verlegen en durf niet echt op mensen afstappen om vriendinnen te maken, dus heeft iemand tips om contact te maken,… de eerste schooldag ?

xx

hey!

euhm ik zou zeggen begin gewoon met een simpele ‘hoi’ bij klasgenoten. Eventueel luister je naar de gesprekken en probeer je mee te praten. Er is niks om je zorgen over te maken, zij zijn tenslotte ook maar mensen. DURF!

x succes :wave:

Precies wat azertyuiop zegt

Inderdaad, je moet het durven. Zeg gewoon: Hoi, hoe heet je? Vind je … ook zo’n stom vak? (oke dat klinkt heel dom maar zoiets kan je wel zeggen) Je kunt ook over de vakantie praten, en niet té veel vertellen maar veel vragen stellen dan hou je het gesprek gaande. En ook (glim)lachen, dan vinden mensen het fijner om met je te praten, denk ik. Je kunt ook vragen of iemand je wat dingen wil vertellen over de school, omdat je net nieuw bent. Succes!

jezelf blijven!
dat is het belangrijkste.
en als je in een groepje zit kun je altijd zeggen; ‘wat heb je een leuk shirtje aan, waar heb je die gekocht’ bijvoorbeeld. niet denken, gewoon doen! haha.

liefs en veel plezier en succes alvast!

dankje iedereen voor de tips xx

en eigenlijk hebben jullie gelijk , als ik ergens ga bij staan en iets zeg gaan ze me niet afschieten ofzo dus ik moet het gewoon proberen ! x

dankje

maar wat je eetstoornis betreft, zou ik heel erg opletten, een meisje dat ik ken is nu 17 en heeft nog steeds haar regels niet en de kans dat ze ooit kindjes zal kunnen krijgen is klein, dus ja.

Dit wou ik even kwijt.

Verder heel veel succes op je nieuwe school, een nieuwe start is altijd goed! Waarschijnlijk is iedereen best nieuwsgierig naar een nieuw meisje en zal je niet genegeerd ofzo worden hoor.

En geniet ook! blijf lachen, dan stappen mensen ook vanzelf op je af!

X!

behalve het pesten lijkt jouwn verhaal best wel op de mijne :blush:
ik blijf zitten in 4e & ga ook naaar nieuwe school & heb dus ook zo’n stomme eetdinges > <

Hoi!
Heb net hetzelfde (mn zus dacht zelf tot eetstoornis dat het ik een dubbelacount had)
op mn vorige school ben ik ook weggegaan omdat er het er gewoon niet meer ging, niet echt gepest, ik had vriendinnen, liep niet alleen ofzo, maar de meeste van mn jaar haatten me :frowning_face: En nu, ga ik in het 3de ook veranderen van school (ga nu naar 't 3de) ik weet hoe je je voelt, ben ook superrrrr hard aan het stressen dat of ik daar wel vriendinnne ga hebben, en dat het niet erger word dan mn vorige school (was daar een Paris Hilton, iedereen kende me, van mn rare toeren) succes meid, je staat niet allleen.
P.s: ik ga zelfs meteen op internaat, terwijl ik daar niemand ken!