nieuwe school

Na de vakantie moet ik naar een nieuwe school ( ik ga naar de 3e ) ( van havo naar vmbo-t) en zit ik dus ik een nieuwe klas. maar het is dus zo dat ik daar in mn eentje heen ga, ( verder niemand van mn oude school ) en ik ken bijna geen mensen op mn nieuwe school ( alleen wat mensen waar ik ruzie mee heb… ) en het is dus zo dat als ik bij mensen ben die ik niet ken ik heeeel verlegen ben. maar eigenlijk ben ik helemaal niet verlegen. Ik maak dus ook niet snel nieuwe vrienden. En de vrienden die ik dan maar zijn dan ook van die verlegen kinderen, omdat ze dan op mij afstappen en denken dat ik het zelfde ben als hun. En ik ben nu dus echt bang dat ik helemaal geen nieuwe vriendinnen maak. Toen ik naar de brugklas ging ben ik wel gewoon op mensen afgestapt, maar dat was omdat ik dacht ; ‘’ f*ck it, iedereen is nieuw, zenuwachtig , dus wat boeit het ‘’

tips?

Ja, maar nu ben je toch weer nieuw? Dus kan je toch weer denken van fck it? xD

Gewoon probeer zelfverzekerd te zijn! En dan niet op die arrogante manier, probeer het. En probeer ook een beetje vrolijk te kijken dan stappen mensen sneller op dan wanneer je heel chagerijnig kijkt… ga gewoon naast iemand zitten die ook alleen zit, of voor 2 meisjes zitten, zo praat je toch een beetje met ze. In de pauze kan je gewoon bij een groepje te staan die je aardig lijken probeer een beetje een gesprek aan te gaan… maar ik denk dat ze zelf ook wel aan je vragen of je bij ze komt zitten. (bijna) iedereen is verlegen op die eerste dag.

:ok_woman:

Ik ging vorig jaar ook naar een nieuwe school :slightly_smiling_face:

Zorg gewoon dat je vanaf het eerste moment naast een meisje (of jongen natuurlijk :grinning:) gaat zitten, als het dan pauze is volg je haar naar haar vriendinnen :slightly_smiling_face:
MAAR, wees geen schoothondje ofso, dat gaat haar alleen irriteren, praat met haar en haar vriendinnen!

Ik ging dus, zoals ik al zei, vorig jaar ook naar een nieuwe school, superzenuwachtig enzo, ik was/ben echt heel erg onzeker over mezelf… Maar school begon 2 september, en 6 september ging ik al met 2 meisjes van mijn nieuwe school naar een festival-feestje-achtig-iets :slightly_smiling_face:

succes! het komt echt wel goed :slightly_smiling_face:

Ik moet over 2 weken ook naar een andere school, ik ken er 1 en ik ga samen met mijn beste vriendin dus dat kan wel gezellig worden. Iemand tips hoe je snel nieuwe vrienden kunt krijgen? xD

^ Met veel mensen praten , in de klas niet alleen naast je beste vriendin zitten als je bij haar in de klas komt maar gewoon aan mensen die je wel leuk en aardig lijken vragen of je naast hun mag zitten. als die gene nog niemand heeft om naast te zitten mag het vast wel en dan kan je een gesprekje beginnen en zo leer je nieuwe mensen kennen, en via hun lleer je vanzelf wel weer andere mensen kennen etc.

ik ga ook naar een andere school maar met heel mn leerjaar naar een bovenbouwschool dustja das niks bijzonders xD