Nieuwe school

Hey,
ik ga volgend jaar naar een nieuwe school, maar ik ken er bijna niemand. Die mensen die ik er ken ben ik nooit echt zoveel bij geweest dus om daar nou ik 1 x vaak bij te lopen vind ik ook wat raar. Hoe zorg ik ervoor dat ik snel leuke nieuwe vrienden maak? want ik kan best verlegen zijn.

x

@Freedom Ik ga volgend schooljaar ook naar een nieuwe school - voor de derde keer. Alleen deze keer ken ik echt niemand lol (nieuwe stad = niemand kennen). Als je nieuw bent op school dan is dat voor iedereen even wennen en dan zijn de meeste mensen best geïnteresseerd. Vaak vragen ze waar je vandaan komt, waarom je bent verhuisd etc. etc. En daar heb je al een gespreksonderwerp! Speel erop in en je hebt geheid nieuwe vrienden ^^

Vrienden maken gaat zo snel! Natuurlijk ligt het eraan wat voor persoon je bent. Als jij een echte prater bent is het makkelijker om nieuwe mensen te leren kennen. Maar je geeft al aan dat je soms wat verlegen kan zijn. Geeft helemaal niks! En wat Nirvana al zegt er zijn altijd wel geïnteresseerde klasgenootjes die willen weten wie hun nieuwe klasgenootje is!

Ik ken het… ik ga volgend schooljaar ook naar een andere school. Het vrienden maken gaat wel lukken denk en hoop ik… Ik zit alleen met het feit dat ik mijn andere vrienden achter laat…

Het komt vast wel goed. Als je in de klas iemand ziet die nog niemand naast zich heeft zitten gewoon ernaast gaan zitten en een gezellig praatje maken. Vrienden maken gaat sneller dan je denkt en iedereen is nieuwsgierig naar hun nieuwe klas en nieuwe klasgenootjes. Het is soms lastig maar wees niet bang om op mensen af te stappen en een gesprek te beginnen. (:

+ Wees jezelf. Dat gaat veel gemakkelijker en dan weet je dat je vrienden maakt omdat ze jou mogen, en niet het karakter dat je speelt.

jezelf blijven!

Het komt eigenlijk vanzelf, in het begin zul je je eenzaam voelen maar er komen vast wel mensen naar je toe om te vragen wie je bent.

Succes daarmee :stuck_out_tongue:

Gewoon jezelf zijn en niet te druk maken. En basis-praatjes maken! Hoe het gaat, het weer…

Ik kwam dit jaar ook in een leerjaar waar ik bijna niemand kende. Je moet gewoon eerst een beetje de kat uit de boom kijken. Niet jezelf afvragen waarom het lijkt alsof in het begin niemand je wil aanspreken. Zo gaat dat bij heel veel mensen, als je mensen over een toegankelijk gespreksonderwerp hoor praten, dan moet je gewoon meedoen. Heel vaak praten meiden over andere meiden of jongens, dat is wat lastiger om over mee te praten, maar zoek iig een manier om contact te maken want dat komt meestal niet vanzelf. Ga naast mensen zitten, ze zullen je niks kwalijk nemen :wink:

toen ik van 5havo naar 5vwo ging, kende ik ook bijna niemand, maar gewoon naast iemand gaan zitten (je moet toch ergens zitten) en dan een praatje beginnen. ik had het geluk op de eerste schooldag al gym te hebben, dus dan heb je in het kleedhok al tijd om te praten en tijdens de les kun je ook wel wat kletsen tussendoor, dus dat is wel fijn. en ik kende al twee mensen uit mijn jaarlaag die ook van havo kwamen. gelukkig kwam ik in een hele fijne jaarlaag met allemaal leuke en gezellige mensen die ons meteen in de groep opnamen, dus dat was wel heel fijn.

Best lastig, Maar stel je aan jezelf voor en als je naast iemand gaat zitten, Begin een leuk gesprekje en vraag of diegene je wilt rond lijden, Misschien wordt het wel je beste vriend/vriendin. :wink: