Nieuwe school

Hallooo (:

Nou, de zomervakantie duurt nog maar een paar weken en vanaf 2 september word ik verwacht op een nieuwe opleiding. Aan de ene kant heb ik er super veel zin want het is echt iets wat ik super leuk vind, (Toerisme), maar aan de andere kant ben ik super nerveus.

Het is een compleet nieuwe school, ben er nog nooit geweest, ken geen mensen en ik heb geen idee hoe ik de introductie week ga overleven. Ik denk dat veel mensen het wel herkennen. De eerste week/weken zijn altijd spannend maar mijn vraag is eigenlijk; Hoe gaan jullie er mee om? Stappen jullie op mensen af en ga je gewoon praten? Ik zelf ben niet de persoon om meteen zulke dingen te doen maar kan iemand me tips geven?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

xx

Ik ga straks ook naar nieuwe school, nieuwe klas, nieuwe stad ect. Het is inderdaad dood eng, ik ken ook nog niemand echt.
Wel bij de opendag heb ik geprobeerd gewoon een beetje contact te maken met andere die ook nog niemand kennen.
Je moet jezelf gewoon voor houden: niemand kent iemand, en iedereen moet er door heen. Probeer gewoon op mensen af te stappen en spontaan te doen.
succes

Ja dat zal waarschijnlijk de beste oplossing wezen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 jaar geleden had ik het ook alleen toen had ik een vriendin die dezelfde opleiding deed dus dan sta je er niet alleen voor. Maar ja, wat wel weer zo is; Voor de meesten is het helemaal nieuw om een opleiding te gaan doen terwijl ik de afgelopen 2 jaar ook al een opleiding heb gedaan… Misschien moet ik het maar zo bekijken dat ik niet de enige ben die nerveus is en dat ik het voordeel heb dat ik al een beetje weet hoe het gaat. Haha. Klinkt heel egoistisch maar als het helpt… Hahah xD

Ik ga ook naar een nieuwe school in een andere stad!
Ben er wel een beetje nerveus voor haha, maar probeer jezelf te zijn, aardig doen, spontaan zijn en interesse hebben. Dan komt het heus wel goed (hoop ik) haha :slightly_smiling_face:

Alleen ik heb het nadeel dat iedereen wel elkaar kent, omdat zij langer bij elkaar in de klas zitten.

Ik ga ook naar een compleet nieuwe school. Alleen mijn probleem is ook dat het een nieuw schoolgebouw is waar ik nog nooit in ben geweest. De open dagen waren nog in de oude schoolgebouw, dus ik weet niet eens waar ik moet op mijn eerste schooldag. Elke jaar had ik wel iemand die ik kende, maar dit keer sta ik er helemaal alleen voor. Ik ben zo bang dat ik gelijk grote blunders maak. :frowning_face: