nieuwe school zelfde opleiding, college geld??

Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar mijn diploma behaald van de kapper opleiding. Nu leer ik Door alleen kwam ik alleen in een helemaal nieuwe klas… en wat een rot dag heb ik gehad. Ik kon het absoluut niet met ze vinden. Nu wil ik graag dezelfde opleiding volgen maar op een andere school. Hoe zit het met studiegeld/collegegeld. Moet ik dit dubbel betalen of kan ik het gewoon wijzigen bij duo. K heb alleen mijn pakket nog maar betaald, niks aan school.

Was het niet zo dat als je zo snel stopt met je opleiding, je sowieso je leskaart (voor een groot deel) terugkrijgt? Wat ik overigens niet zeker weet, dus upje voor je vraag.

Je hoeft maar 1 keer collegegeld te betalen/lesgeld…

Ga je na één dag al naar een andere school? Zou je niet wat langer blijven, om te zien of het echt niet kan meevallen?

Onze school is al 2 week aan de gang… Volgens mij ben ik nu wel oud en wijs genoeg om dat aan te kunnen zien, dit wordt echt niks…

Ik denk dat ze dat dacht omdat je in de beginpost hebt gezet dat het een rotdag was. Niets over een langere periode.

wanneer moet dat collegeld voor mbo betaald worden? moet het nog betalen maar heb geen brief oid gehad.

Oke, maar je hebt een rotdag? Je zei niets dat die 2 weken rot waren. Ach ja, je moet het uiteindelijk zelf weten.

Ja inderdaad…

Aan het begin van het schooljaar, behalve als je onder de 18 bent, dan hoef je niets te betalen (iig ik niet).

hmmm dus dan had t allang betaald moeten zijn… shit. ja vorig jaar had ik ook al geen brief ofzo gekregen.

Volgens mij kan je nu nog aangeven te willen stoppen en krijg je een deel van het geld terug. Even informeren.

Je zit toch voor jezelf op school, niet voor anderen. Maargoed, sowieso kun je voor oktober wisselen van studie geloof ik dus dan zou je niet meer schoolgeld hoeven betalen lijkt mij. Anders bel je DUO even, dan weet je het zeker.

Je kan inderdaad stoppen, voor een bepaalde datum krijg je je collegegeld terug.
Als je begint op een andere locatie moet je daar ook collegegeld van betalen.

Wel kans dat deze periode zich overlapt als je eventueel aan een andere locatie start. Dus dat je het bedrag even 2x kwijt bent, maar 1x terugkrijgt.

Wauw lekker vaag uitgelegd :’)

Sowieso moet je aan je nieuwe school geld gaan betalen
maar aan de andere kant heb ik wel zoiets van: je zit op school voor jezelf en niet om vrienden te maken, maar om te leren.

Als je het binnen 6 weken terug wilt draaien en/of wilt switchen, dan kan dat. Heb net met DUO aan de lijn gehangen en het is een algemene wetsregel.

-