Nieuwe school, nieuwe klas, nieuwe mensen.

Hee meiden!

Vakantie bijna afgelopen…
Ik ga naar de 3e en naar een nieuwe school. Bij ons in Enschede ga je naar de scholingsboulevard.
Het probleem is dat ik al eerder op de basisschool werd gepest. Daarom ben ik best wel verlegen om naar een nieuwe school te gaan. Ik ben bang dat ik weer gepest zou worden…
Ik ga naar de richting Zorg en Welzijn. Waar 3 meisjes uit mijn klas dat ook gaan doen, met hun kan ik wel opschieten.
Jammer genoeg gaan ze naar een andere klas.
En daar zit ik dan, helemaal alleen in een nieuwe klas met alleen onbekenden… :expressionless:

Iemand tips om niet verlegen te zijn?

wees gewoon jezelf, doe niet je best om iemand anders te zijn en alles komt goed.

@Boukje Hey dank je voor je reactie. Dat deed ik in de eerste ook. De eerste 3 maanden waren echt erg. Maar dan opeens werd ik met veel mensen bevriend. Maar waarom pas na 3 maanden? Oef… Ben benieuwd hoe ik die 2 jaar ga overleven…

Nou ja… Het is idd moeilijk, maar ik kan er niks aan doen dat ik verlegen ben… OEF! :frowning_face:

[size=78%]Kin naar voren, borst vooruit en lach! Vertel gewoon iets over jezelf of vraag hoe het met de ander gaat. En kom voor jezelf op! Succes x

Ik ga het proberen… Bedankt voor de tips!

ik heb hetzelfde, ik ga naar roc tilburg, en ik ga in eindhoven wonen. Ik ken beide steden helemaal niet, en ben er nog nooit geweest. Ik ben zooo bang voor mn 1e schooldag, denk dat ik helemaal ga verdwalen enzo. En daarbij komt dat ik pas net 17 ben , dus dat is best jong om op kamers te gaan…

Ik werd net niet gepest in klassen waar ik nieuw was en niemand kende! Alle jaren dat ik gepest ben (en dat waren er heel wat) was als ik in een klas terecht kwam met mensen die ik al kenden en die dan opeens een rothekel aan mij leken te ontwikkelen.

Mijn 2 favoriete jaren van de middelbare school waren net de 2 jaren dat ik van school verhuisd was en niemand kende. Dan MOET je wel sociaal zijn en nieuwe mensen worden echt wel geaccepteerd hoor. Gewoon jezelf zijn, lief en vriendelijk zijn en het komt allemaal in orde.

Welke opleiding ga je doen? :blush:

Enschede ja, ik ga ook naar Enschede maar dan de Maere (MBO-opleiding), ken er ook niemand (ja wel wat mensen maar niet echt vrienden ofzo) Maar zullen vast wel meer mensen zijn die niemand kent. Wel toevallig ook in Enschede, succes nog haha!