Nieuwe school & Klas

Hoi!
Volgend jaar ga ik naar een nieuwe school dus ook een nieuwe klas.
Ik ben best nerveus omdat ik zomaar in een klas kom waarbij ik niemand ken.
Voorgaande jaren werd ik nogal buitengesloten en ik wil dit absoluut voorkomen op mijn nieuwe klas.
Want als ik vroeger in een nieuwe klas kwam vormde iedereen een vriendengroepje en dan was ik weer de buitenstaander.
Kunnen jullie me helpen zodat ik op de eerste schooldag een goeie eerste indruk achterlaat zodat ik vrienden krijg??

X

Je moet niet verlegen zijn, want er zijn zeker meisjes die hetzelfde voelen als jou, daarom moet je juist met hen omgaan. Zij zullen blij zijn dat je interesse toont en vriendinnen wilt worden. En als je de rest van de klas leert kennen, zul je vast meer vriendinnen maken.

Wees blij! Nieuwe start. Wees jezelf, wees aardig en open. Als je bv ziet dat iemand alleen zit, ga er gewoon bijzitten!

Doe tegen andere net zoals jij wilt dat zij tegen jou doen, geniet; het is leuk! En ik neem aan dat er een mentor bijzit, dus je buiten sluiten gebeurt echt niet!

http://plazilla.com/page/4295143666/tips-als-je-naar-een-nieuwe-school-of-klas-gaat

:slightly_smiling_face:

Probeer jezelf inderdaad open op te stellen en maak eens een praatje met verschillende mensen. Zo zien en merken je klasgenoten ook dat je openstaat voor contact. Je zult vast snel vriendinnen maken!

Dat is bij mij op eerste dag gebeurd en iedereen kende elkaar natuurlijk al en ik de newbie kwam te laat :’’’’’’’’’’’’’’) En toch kwam alles op z’n pootjes terecht en hartstikke leuke vrienden gemaakt die ik ondanks mijn verhuizing nog steeds spreek. Ik had vertrouwen omdat ik met een paar vrienden naar een andere school ging daardoor was ik open en toegankelijk en was het minder eng + straalde ik zelfvertrouwen uit. Als je dit ook doet (ook al ga je niet met vrienden naar een nieuwe school) maak je geheid nieuwe vriendinnen/vrienden.

Ik ben dit jaar gezakt voor m’n gymnasium en ga dit jaar naar 5 havo (ik als 18 jarige tussen allemaal 16 jarige…) maar ik laat het rustig op me af komen!! :grinning:
Ik heb er juist wel zin in, een nieuwe start!

Nee hoor! Ik vind het zelf altijd wel gezellig juist als mensen dat doen!

Dat had ik ook :") iedereen keek me echt aan van omg rebel
En toen was ik gewoon heel aardig en kwamen ze erachter dat ik echt leuk ben (kan zijn) en toen maakte ik snel vrienden :slightly_smiling_face:
Niet teveel over nadenken, heel veel succes! Eerste dag zal met zweethandjes zijn waarschijnlijk maar het komt helemaal goed.

Bij mij juist niet. Waarschijnlijk doordat ik helemaal bezweet een uur te laat kwam omdat ik de weg kwijt was haha :'D Sorry voor de offtopicheid

Ik vond een nieuwe klas juist super leuk! Weer nieuwe vrienden en vriendinnen erbij. En er zijn veel meer kinderen die hetzelfde doormaken. Het komt zeker goed!

Ik heb dit ook gehad, had er helemaal geen zin in :no_good_woman:
Maar uiteindelijk ging alles vanzelf.
Ook waren er meerdere nieuwe leerlingen!
Ik was helemaal niet tevreden dat ik naar een andere school moest, maar het moest door mijn cijfers.
Uiteindelijk was het een hele goede keuze geweest.
Het gaat beter met leren, ik zit in een klas met mensen van mijn niveau, nieuwe start, nieuwe mensen, leraren!
Het gaat sneller dan je denkt!
In de zomervakantie dacht ik ook, oh nee hé :ninja:
Maar een nieuwe start is juist goed!
& ook ik kwam de eerste dag te laat, iedereen zat al in de klas kwam ik aan als ‘‘de nieuwe’’ vreselijk vond ik het maar dat is zo over.
Je nieuwe klas vindt het meestal leuk als er nieuwe personen komen!
En ohja, altijd vragen stellen aan je medeleerlingen & leraren anders gaan ze je verlegen vinden. Dan heb je ook gelijk contact & misschien klikt het wel tussen jou en diegene.
x