Nieuwe school, hoe aanpakken?

Hee iedereen,
na de kerstvakantie ga ik naar een andere school, ik ken er maar 2 meiden uit de 2e, verder wel heel veel uit de 3e, maar die beginnen en eindigen andere tijden. Ik kom van een school waar ik veel vrienden had, etc. En nu begin ik een beetje nerveus te worden, hoe moet ik het de eerste dag aanpakken? Ik word 's morgens opgewacht in de hal, maar ik heb echt geen zin om alleen maar met de “nerds” bevriend te zijn, want dat ben ik totaal niet…
Kunnen jullie me tips geven?

Liefs, Kimberly

Meid, jij had niet voor niks veel vrienden op je vorige school. Die mensen mochten jou om wie je was, dus wees gewoon jezelf en dan komt alles goed! Ik weet zeker dat je binnen een mum van tijd weer een heleboel nieuwe vrienden gemaakt hebt. Succes!

Wees spontaan en stap op mensen af die je aardig lijken. En zoals al gezegd is; je had inderdaad niet voor niets veel vrienden op je vorige school. Het komt vast wel goed en succes.

Ja, gewoon jezelf blijven. Ik kende ook maar 1 iemand op mijn nieuwe school, maar je leert dan weer via die persoon nieuwe mensen kennen en zo gaat het maar door. Je hoeft je echt niet zo druk te maken :]

Dank jullie wel (:
Ik ga me zeker gewoon open stellen voor iedereen (:

hee, ik zit nu al bijna 3 maanden op een nieuwe school.
en ik mijn nieuwe klas kende ik alleen meer 3 jongens.
in het begin was ik een beetje verlegen, en had ook nog niet zoveel vrienden.
maar na een paar dagen vond ik het echt zo leuk.
ik was gewoon mezelf, dat moet jij ook doen.