nieuwe school! Help!

ik ga op 1 september naar een andere school.
oke nu denk je misschien van : En dan? Maar ik ik ben vreselijk zenuwachtig maar dan ook echt verschrikkelijk!! Ik ben doodsbang dat ik gepest ga worden ofzo want ik ben nogal verlegen hebben jullie nog tips zodat ik beter voorbereid ben of dat ik beter in mn schoenen sta ofzo?

xx

als je het uitstraald dat je denk dat je gepest wordt word je dat meestal ook…

dus werk aan die uitstraling

zorg voor een goede eerste indruk, en ga met mensen praten, zo kom je al spontaner over, en maak je gelijk vrienden (:

oke ik zalt probere! :slightly_smiling_face:

Heb je enig idee met wie je in de klas gaat zitten? Of iemand die ook op die school zit?
Anders kan je met die persoon al contact op nemen via facebook, hyves,…
Ik ga ook op 1 september naar een nieuwe school, and believe me: ben ook héél zenuwachtig!
Maar het is al veel beter aangezien ik had gehoord wie daar allemaal zit. Ik heb met iemand van hen contact opgenomen, en ik weet al ongeveer wat ik er van kan verwachten.

Zorg inderdaad voor een goeie eerste indruk, daar kom je ver mee!
Veel succes!

Wees gewoon vrolijk, vriendelijk, relaxed, en vooral: jezelf. Dan moet alles toch wel goed komen (:

ik ben een jaartje geleden ook naar een andere school gegaan. maar dat was meer uit opluchting dat ik weg was van die andere school en het blijkt ook nog een veel leukere school te zijn. dus maak je geen zorgen. heeft helemaal geen zin om erover te piekeren.

Ik ben dit jaar in het midden van het schooljaar veranderd, ik weet perfect hoe je je nu voelt :]

De avond voor ‘mijn eerste schooldag’ werd ik helemaal zot^^ MAAR, gelukkig, ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing :] Ik stapte met een klein hartje mijne nieuwe klas binnen, maar dat liet ik niet zien natuurlijk :grin: Ik straalde één en al zelfvertrouwen uit terwijl ik eigenlijk ook maar verlegen ben hoor^^ mijn nieuwe klas vond mij wel ‘cool’ , anders dan hen, maar dat vonden ze juist leuk… Ik hoorde er meteen bij :] Al duurde het wel even voor ik niet meer ‘de nieuwe’ genoemd werd, maar dat vond ik niet erg^^ Van school veranderen is dé ideale manier om nieuwe mensen te leren kennen :] (zoals die ene knappe jongen op mijn bus bijvoorbeeld :grin:)…

Geloof in jezelf, dan doet die nieuwe school dat ook wel ;] SUCCES!^^