Nieuwe school, help?

Hoi meiden,

Ik ben verhuisd en ga na de vakantie naar me nieuwe school. Hartstikke spannend allemaal, een nieuwe buurt en nieuwe leerlingen. Ik ga dan naar de derde klas. Alleen ik heb wel een probleempje, want ik ben niet zo sociaal. In de eerste klas maakte ik een verkeerde indruk waardoor ik werd gepest. Daarna ging ik van die school af en bracht me tweede jaar door op een andere school, daar had ik het ook verknald. Nu ga ik na de vakantie naar een nieuwe school en ben bang dat ik weer niet zelfverzekerd over ga komen en dat ik weer gepest ga worden. Hoe maak je het snelst vrienden enz?

grt.

Ja das wel kut, maar blijf gewoon jezelf probeer een praatje te maken met mensen of geef een complimentje en dan komt het denk ik vanzelf wel. xxx

Ik denk dat je gewoon jezelf moet zijn, ga je niet anders voordoen dan dat je bent om aardig gevonden te worden.
Mensen moeten je aardig vinden om wie je bent.
En je mag heus wel voor jezelf opkomen als je gepest word!
Veel succes in elk geval!

Jezelf zijn, zelfverzekerd overkomen, mensen opzoeken.
Zeggen ze gemene dingen, laat dan vooral niet merken dat het je raakt, maak er een grapje van, dan merken ze vanzelf wel dat er niets aan is om jouw te pesten.

Veel succes!

Wees geintereseerd en stel vragen. Verder moet je vooral jezelf blijven.

Heel veel succes! xxx

als de bel gaat voor het tweede lesuur (en je moet van lokaal wisselen) loop je met wat andere mensen van de klas mee die je aardig lijken. probeer jezelf te zijn, anders kom je nog meer verkeerd over ;d x

Wij kunnen je hier niet mee helpen alleen zeggen dat je jezelf moet zijn…

dingen aan mensen vragen die je wel aardig lijken en niet zo’n gebogen houding nemen. gwn rechtop staan en zelfverzekerd zijn, maar niet arrogant

ik zou gwn jezelf zijn ! trek kleren aan waarin je je fijn voelt en loop de school door met een glimlach ! maak met zo veel mogelijk mensen een praatje dan zul je snel mensen vinden met dezelfde hobbys en interesses als jij ! xxx

wees jezelf.
en als je vrienden probeerd te maken.
begin dan gewoon te praten over iets dat ze aan hebben ofso? bijv.
een ketting ofso die je mooi vind,
zo begin je makelijk een gesprek en zo zijn er nog veel manieren. als je nieuw bent kan je ook gwn in de les je voorstellen aan de gene die naast je zit, *hoi ik ben nieuw weetje waar dit lokaal zit* komt vast goed!! veel plezier alvast xx

^dat.
Maar dan wel probeerd met een t. ;d