Nieuwe mode term: Slow Fashion

Fast fashion zoals H&M en Zara hebben veel collecties.
Elke keer als je de winkel binnenkomt is er wel weer iets nieuws.
Ook is de prijs meestal erg laag.

Slow Fashion is het tegenovergestelde van Fast Fashion.
Minder collecties met kleding van betere kwaliteit zorgen voor betere werkomstandigheden voor fabrieksarbeiders en zorgt voor minder schade aan het milieu. Kleding van betere kwaliteit is over het algemeen duurder.
Vintage is ook een vorm van Slow Fashion, op deze manier gaat een kledingstuk langer mee.

Heb jij behoefte aan Slow Fashion en waarom?

Dus allles wat duur is en lang mee gaat dus van goede kwaliteit is is slow fashion.

Dat heb ik dan ook in me kast hangen :’)

nee, ik koop liever goedkope en veel nieuwe dingen,
ik haat het als er lang dezelfde collectie is.

Ik ben meer van een combinatie.
Al doe ik ook best een lange tijd met fastfashion, niet zo dat ik dat na 1 seizoen weggooi (wat meestal wel het idee erachter is)

Maar ik vind wel dat de huidige consumptiecultuur enorm belastend is voor onze planeet, men mag best veranderen.

helemaal met miiamore eens

Ik ben het ook met miiamore eens haha :]

ik heb eigenlijk alleen maar slow fashion dan.

Heb veel vintage, dus veel slow fashion.

Vind het trouwens een belachelijke naam, het klinkt niet lekker.

Doe mij maar fast fashion, ik wil elke maand wel weer wat nieuws en in een compleet andere style.

Ik koop wel ‘Fast Fashion’ kleren maar die gebruik ik meerdere seizoenen (zolang ik het nog pas.) Dan maak ik van FF dus SF. :crazy_face:

Ach, kan mij het schelen. Ik koop gewoon kleding, klaar :’)

Ja en dan hangt er iets in de winkel dat je dus echt verschrikkelijk vind en dan blijft het er nog langer hangen ook. Geef mij maar fast fashion zie je telkens wat anders in de winkels.