Nieuwe middelbare school

lieve meiden,
Ik ben van plan om naar een nieuwe school te gaan.
Ik ben vandaag een dagje meegelopen met een willekeurige klas
In die klas zaten superaardige meisjes, er zijn er niet zo veel want er zijn meer jongens.
maar wat zo leuk was dat er helemaal geen groepjes tussen die meiden zijn, iedereen gaat met elkaar om!
en dat heb ik nog nooit gehad
verder vind ik dit een fijne school, beter dan de mijne.
Alleen het is het een stukje naar station fietsen en tien minuten met de trein en een stukje fietsen naar de school.
en naar mn oude school moest ik 20 minuten fietsen.

ik heb nu opeens last van een soort heimwee naar mijn oude school, heel raar want ik haat die school…
alleen heb ik wel een aantal lieve vriendinnen daar en op de nieuwe school ken ik niemand.
Daarom weet ik niet wat ik moet kiezen want op die nieuwe school ken ik nog niemand . Behalve de meiden uit de klas( ze sturen me nu al fb verzoeken , terwijl ik ze nog maar 1 dag ken)
ik ga morgen weer kijken…
hebben jullie tips?
ik weet niet wat ik moet doen…

x

Je zegt dat de meisjes op die nieuwe school heel aardig lijken en dat je je oude school haat. Ik denk dat je voor de nieuwe moet gaan, je leert ze echt wel kennen!

Ik zou gewoon voor die nieuwe school gaan! Ik denk dat dat “missen” gewoon een verschijnsel van wennen aan de andere school is; als je je daar echt gesetteld hebt, zul je dat waarschijnlijk niet meer hebben.
En zo te horen is het op die nieuwe school veel leuker. (:

Waarom wil je daadwerkelijk van je ‘oude’ school?
Blijf je gemotiveerd als je op je oude school blijft?

Ben je klaar voor een nieuwe start?
Laat het verleden achter je en ga voor de nieuwe school.

Ik had dat ook toen ik net van school veranderde, maar het duurt niet lang hoor. Ik ben nu blij dat ik voor deze school gekozen heb. Toen ik eenmaal gewend was ging er een wereld voor me open! + Het is heel leerzaam om in een keer zoveel nieuwe mensen te leren kennen, goed voor je sociale vaardigheden.

waarschijnlijk is het idee dat je naar een nieuwe school gaat gewoon een raar idee waar je aan moet wennen, maar die laat je vanzelf los. Ik ken die scholen natuurlijk niet, maar ik denk dat je het beste naar die nieuwe school kan gaan, omdat je best enthousiast klinkt over de klas enz.

Ik zou kiezen voor de nieuwe school je zegt zelf al dat die meisjes aardig lijken en ook deden.

^ wat zij zegt.

Heb zelf ook voor de keuze gestaan om van school te veranderen, heb het zelf niet gedaan (al is het onderwijs op die school beter) omdat ik gewoon bang was voor een verandering en nu heb ik er echt enorme spijt van ):

Ik heb het ook gehad. Na de 2e ging ik naar een andere school, ondanks dat ik me op de vorige school enorm kut voelde en gepest werd moest en zou ik terug. Uiteindelijk ben ik toch op de nieuwe school gebleven en had ik daar een leuke tijd (: