nieuwe mensen leren kennen

Hooi
Ik ben nog al een verlegen persoon, zou niet snel gewoon met iemand beginnen praten ofzo
Wat ik zelf wel jammer vind eigenlijk,
Want daardoor heb ik dus ook niet echt veel vrienden…
Hebben jullie misschien tips om niet meer zo verlegen te zijn of nieuwe mensen te leren kennen?

Xx

Ik ben ook zo’n type… Volgend jaar ga ik naar een andere school waar ik letterlijk NIEMAND ken… Ik vrees er al voor :dry:

Maar je kunt beginnen met tegen mensen die je op straat tegenkomt ‘Goeiemorgen’ ofzo te zeggen :slightly_smiling_face: Andere mensen vinden het meestal leuk als iemand dat doet, en zo leer je toch te praten tegen mensen die je niet kent. Ook in de winkel durven vragen waar iets staat (dat durfde ik ook niet, nu wel). Als je eens uit eten gaat, zelf je dingen vragen in plaats van je ouders dat te laten doen. Het zijn kleine, normale dingen, maar ze helpen wel. :slightly_smiling_face:

Hoe oud ben je? Anders kun je misschien een keertje uit gaan met de vrienden die je hebt. Met een paar drankjes op ben je een stuk losser en zul je ook makkelijk een gesprekje aan knopen met iemand!

Dit klopt helemaal met mij. Volgend jaar helemaal alleen naar een nieuwe school, en dingen moeten vragen wat ik vroeger niet durfde. Dus dat helpt echt! Ik was vroeger zo erg verlegen, ik kreeg zelfs een bijnaam: het meisje zonder stem. Probeer dus eerst onbekende mensen aan te spreken, mocht je afgaan moet je maar zo denken dat je toch nooit meer terug ziet :slightly_smiling_face:

Bij een vereniging gaan waar je dingen samen moet doen, sport, toneel, noem maar op. Dan moet je wel met mensen praten :stuck_out_tongue:

Ik ben 16 dusja uitgaan hebik zeker al gedaan en met mensen praten gaan dan wel gemakkelijker alleen us het daarna weer contact opnemen wat ik dan weer niet durf ofzo… ik merk het vooral alsik in de klas zit ik ken iedereen al ma ik zeg bijna niks en ik ben het zo beu om het stille meisje te zijn want zo ben ik eigenlijk helemaal niet…
Xx