nieuwe mensen leren kennen

Heeii,
Ik woon nu al een jaartje ergens anders en vind het lastig om nieuwe mensen te leren kennen, ik kan niemand hier en er is ook niet veel te eleven zoals uitgaan of iets, voel me soms best alleen, ben 17 jaar heb geen vriend en verveel me kapot elke dag heeft er iemant misschien tips hoe ik nieuwe mensen kan leren kennen?
Xx

ha, goede vraag!
en ik werk niet, geen school en kan niet op een club. Ik up hem!

Hmmm… misschien vrijwilligerswerk?
Of een gratis club> zoals een boekenclub, is soms online te vinden, maar vaak lastig omdat je niet weet of het leeftijdsgenoten zijn.
Als je aan een sport zou doen, bijv hardlopen kun je online op zoek gaan naar een hardloopbuddy.
Of je kunt eens rondvragen of je kunt helpen bij een event. Iets eenmaligs. Een band optreden in een kroeg ofzow? Of iets rond kerst/sinterklaas, dan organiseren mensen ook vaak dingen.
Is er een universiteit of hbo in je buurt? Op school hangen ze vaak posters op van hun events. Of je kunt rondkijken voor verenigingen die buitenlandse studenten op weg helpen, die zijn in een vreemde omgeving en naar mijn ervaring super enthousiast om een native NL’er te bevrienden.

Ergens gaan werken? In de supermarkt waar ik werkte heb ik veel nieuwe, leuke mensen leren kennen. Of bij een sportvereniging? Ergens in de organisatie op school? :slightly_smiling_face:

hmm, ja ik doe werken-leren kappersopleiding en ben dus de jongste in me team, heb de woensdag en zondag alleen vrij en sávonds. en verder zit ik op fitness alleen ga ik warschijnlijk weer op turnen .
Verder nog tips? :flushed: :flushed: