Nieuwe mensen leren kennen

Ik zit een beetje met een situatie ;p
Ik ben nooit erg goed geweest in nieuwe mensen leren kennen maar meestal gaat dat gewoon een beetje via school enzo. Ik zit nu alleen in t 3e jaar van mn opleiding en er zijn een beetje groepjes gevormd waar ik niet echt tussen pas, of mensen die super verweg wonen.

Ik ben zelf net samen gaan wonen met mn vriend en verhuisd en ik ken hier helemaal niemand…
Ik heb dus een aantal oppervlakkige vrienden die ver weg wonen en 1 goede vriendin die op ong 1 uur afstand woont, maar die ik nu helaas ook weinig spreek.

Ik zou graag wat nieuwe mensen leren kennen maar ik weet niet zo goed hoe =/
Alle standaard tips gaan niet echt op voor mij geloof ik…
Werk is geen optie, ik werk als freelancer. Buren oid ook niet echt, ik heb 1 buurjongen die aardig is maar ik ga ook niet 24/7 op zijn lip hangen, sowieso is zn vader ernstig ziek dus het lijkt me dat hij daar ook niet echt op zit te wachten.
Sporten/verenigingen zit momenteel niet echt in mn budget. Ik jog met mn vriend en that’s it.
Mn vriend wil nooit echt uitgaan, al probeer ik m soms wel te pushen ;p Maar zou dat werken om mensen te leren kennen?

Iemand nog andere ideetjes/tips waar ik misschien totaal overheen kijk? :stuck_out_tongue:

maybe gewoon in de plaatselijke bieb ofzo?

pfff misschien kan je op een site mensen leren kennen/

donderdag is er in utrecht een meeting voor meiden van gs bij La place mischien kan je daar heen…

gewoon random een praatje maken met iedereen die je tegen komt, in de supermarkt, op school etc. Het gaat niet super snel in een keer. maar met hoe meer mensen je praat, hoe meer kans je hebt om vrienden te maken met die mensen. Verstop je vooral niet in je huis ofzo

oh en altijd vrolijk en positief overkomen, dat trekt vanzelf mensen aan

Uh heb het zelfde probleem, alleen moet ik nog een jaar op een stomme school met mensen die ik totaal niet mag. Geen idee of ik dat wel vol kan houden.

Is een studenten sport-vereniging niet iets? Vaak kost contributie e.d. niet al te veel daarbij en dan ben je tegelijkertijd met sport bezig en ontmoet je gegarandeerd heel veel mensen!

er komt ook een meeting in Nijmegen, voor als je interesse hebt?

Heeft je vriend geen vrienden waar jij bevriend mee kan raken? Of misschien vriendinnetjes van die vrienden?

Worden er geen leuke evenementen georganiseerd in jouw omgeving? En probeer je vriend gewoon mee te slepen. Iedere week dezelfde routine is saai, doe iets ongewoons.