nieuwe manier om te leren

Ik heb geen idee of een van jullie dit misschien al doet,
maar ik vind het superfijn!
Zo leer ik als ik hele stukken tekst moet kennen, dus niet formules ofzo.

Ik pak m’n boek voor me en m’n mobiel en dan lees ik voor wat ik moet leren, dat neem ik op met m’n mobiel.
En daarna bij alles wat ik doe, luister ik naar die opnames (ik doe iedere paragraaf apart).

Wat denken jullie van deze manier van leren?
Ik ben nu ook weer geschiedenis aan het ‘leren’.
Ook 's avonds als ik in bed lig doe ik m’n oortjes in en luister ik naar mijn proefwerkstof, dan kan ik me nog beter concentreren, superfijn, echt.
En als ik dan bijna in slaap val leg ik m’n mobiel gewoon op m’n nachtkastje, doe ik mijn oortjes uit en ga ik slapen. :slightly_smiling_face:

Het schijnt ook heel goed te zijn, je slaat dan alles makkelijker op. (Mijn Frans leraar beweerde dat dat bewezen was dus we moesten al onze Franse woordjes inspreken en ermee gaan slapen, weet niet of het echt zo is)

lijkt me heel handig! =]

whaaa bedankt voor de tip! =]

ik sta namelijk paar onvoldoendes, en moet maar wat op gaan halen…

Oke, dan speel ik het vannacht ook nog maar af :slightly_smiling_face:

Handig.!

morgen ga ik het opnemen. heb ovemorgen engels proefwerk, (a)
slaapt mischien ook wel goed.

Werkt het ook? : D

Ga het zeker een keer proberen dan! Thanks voor de tip! : D

Haha dat doe ik ook al een tijdje, en dan onder de lessen voor de toetsles luister ik het ook nog een paar keer. =)
Vorige keer zei de leraar van, hee je gaat toch niet de heletijd muziek luisteren he!? Dus ik zeg, nee dat is leren. Hij zegt jaja, dus ik liet het hem horen, hij zegt huuuuuh wat leuk! :stuck_out_tongue:

ik ga het proberen

Dexter’s lab! Un Omelette du fromage!

ik plak altijd mijn samenvatting op de douchedeur (moet je wel een doorzichtige hebben).
dat helpt echt goed, ik doe dit maar soms hoor… :wink:

Leuk idee! Ik kan alleen mn eigen stem niet uitstaan… :’)

Mij lijkt het echt verschrikkelijk. Ik maak liever samenvattingen.

Klinkt niet slecht, maar dan moet je inderdaad wel je eigen stem willen aanhoren :slightly_smiling_face:

oh wat handig, nog nooit over nagedacht. misschien eens proberen.