nieuwe liefde

Hoi :slightly_smiling_face:

Het is dus net uit met mijn ex en mij, en nu heb ik een jongen leren kennen die echt super leuk en lief is. Maar mijn ouders vinden het niet goed dat ik hem zie & mag ook absoluut niet met hem naar huis komen, omdat het net uit is tussen mij en m’n ex. ik vind dit echt enorm frusterend. wat moet ik nu doen :frowning_face:

x

Praat er met je ouders over, en spreek af dat je die jongen eerst wat beter leert kennen.

Tja… ze luisteren niet, mijn vader is een koppige zak, en mijn moeder heeft geen eigen mening.

Waarom vinden zij dat jij niet met die jongen mag daten ofzo? Het is toch niet vervelend voor hun, maar toch eerder voor jouw exvriend.

Hoe oud ben je? Het is niet slim om tegen je ouders te liegen en hem stiekem te zien, dan verliezen ze het vertrouwen in je. Maak ze duidelijk dat hij veel voor je betekent en nogmaals leer hem eerst beter/langer kennen. Praat thuis positief over hem maar laat hem ook niet te vaak vallen in de buurt van je ouders…

Geduld loont.

Ik zie dat je 17 bent, lijkt me zelfstandig genoeg…je ouders zijn nogal beschermend.

Ben bijna 18, maar mijn ouders vertrouwen mij sowieso niet, mijn vader zit ALTIJD in mijn spullen (ja, het woordje privacy staat niet in zijn woordenboek) ik weet niet waarom ze me niet vertrouwen overigens, heb nog nooit iets gedaan wat niet deugt.

Ouders zijn over het algemeen beschermend over dochters, zeker als jij de oudste bent of enig kind…
Ik zou als ik jou was toch eens met je ouders om de tafel gaan zitten, en vertel ze (rustig) dat je graag met die jongen om wil gaan. Kom met goede argumenten (bijv. dat ze jou kunnen vertrouwen, dat je deze jongen echt niet wil laten gaan enz.)

Bovendien: als zij 18 bent kunnen ze jou niet écht meer tegenhouden…

Ik snap nog niet echt wat zij ermee te maken hebben. Je mag wel een vriendje, maar niet snel na elkaar?

Ja, maar het punt is; mijn vader kan niet normaal communiceren, zijn wil is wet, en zo is het, zolang ik onder zijn dak woon. hij is gewoon écht een van de koppigste mensen die ik ken.

Ja, ze mogen mijn ex, en die jongen niet zo.

Ik heb precies hetzelfde gehad! Net iets voordat het uit was met mn ex had ik een leuke jongen leren kennen. Een paar dagen nadat het uit was heb ik met hem gedate, maar nog niet tegen mn ouders gezegd. 2 weken later heb ik het wel verteld, ze vonden het een beetje kort daarna maar ze trokken snel bij hoor!

Hoe heb je dat gedaan dan :astonished: zonder dat je ouders 't wisten met hem gedate.

Nee, mijn ouders trekken niet bij. Achja…

Oh, oke. En er is geen kans dat ze hem een kans gaan geven? Zeg dat jij m graag wilt leren kennen. Stel je ouders hebben gelijk over hem, dan moeten ze je nog de kans geven het zelf uit te zoeken en je eigen ‘fouten’ te maken. Ik zou eens goed met je ouders gaan praten.

Ja, maar nogmaals, mijn ouders luisteren niet, en om dingen in het geheim te gaan doen… achja ik zie 't wel

Het is dus net uit met mijn ex en mij, en nu heb ik een jongen leren kennen die echt super leuk en lief is
__

Ik vind dat je ouders wel ergens gelijk hebben. Het is NET uit met je ex… zit je er uberhaupt wel mee? Krijg niet echt die indruk…
en je heb in die hele korte tijd alweer een nu jongen ontmoet die super leuk en lief is… Moet je die jongen niet eerst beter leren kennen etc?
ik vind het maar raar maar goed.

Praten heeft dus geen zin en ze vertrouwen je al niet, dus zal sowieso niks in het geheim doen. Als ze erachter komen zit je erger in de problemen.
Dus weetje wat je doet, laat het even rusten. Blijf met die jongen praten als je m ergens ziet, msn of sms. Maar ga even niet met m daten. Probeer m te leren kennen via die manier en niet door af te spreken. Geef het tijd nu het net uit is met je vriend. Je ouders draaien vanzelf bij, wanneer het een aantal maandjes uit is.

Ja, ik zit ermee :slightly_smiling_face:

Ja ik denk dat ik dat ook doe :wink: bedankt!

HOe kan je dan al zo snel overstappen op een andere jongen??
Kan je niet beter gewoon rustig aandoen en eerst over je ex heenkomen… en dan kan je altijd nog besluiten wat je doet.