Nieuwe leuke sport kiezen

Hey allemaal,

Ik ben bijna 15 en wil graag een sport doen, geen fitness of iets maar echt een sport. Het is best lastig om nu een sport te doen want je begint meestal jong. Ik heb al best veel sporten gedaan. Ik ben bijv. best lenig en kan ook snel leniger worden maar turnen heb ik al gedaan en dat hoeft niet nog een keer.

Als je een leuk idee hebt voor me hoor ik het graag.

:upside_down_face:

Is volleyball iets waarmee je vroeg moet beginnen? t lijkt me wel leuk maar heb echt nul ervaring

Ik denk dat het voor de technieken niet zoveel uit maakt of je vroeg of laat begint, die leer je wel. Het is vind ik alleen wel zo dat je op latere leeftijd minder snel een binding met een al bestaand team krijgt dan dat je daar al vanaf bijvoorbeeld je 10de bij zit.

Succes met het zoeken! Ik heb altijd op voetbal gezeten en vond dat heeeel leuk!

Weet niet of je dans onder sport vindt vallen, maar als je lenig bent is ballet of jazz heel erg leuk om te doen! Hierbij combineer je lenigheid, kracht en uithoudingsvermogen en dan moet je er nog voor zorgen dat het er allemaal heel elegant uitziet :stuck_out_tongue:

Haha kapitein Alfred mijn moeder geeft dansles (ballet modern hiphop) maar ben wel toe aan iets extra’s/ nieuws.

Uvaroviet: Voetbal heb ik gedaan maar ik ben helaas niet heel handig met voetbal, mijn vader zou het geweldig vinden als ik het zou doen maar ik denk dat ik dat even opzij schuif :cold_sweat: Wel leuk dat jij er plezier mee hebt :slightly_smiling_face:

Ik doe xelf volleybal en ik ben ook pas op mijn 11de begonnen en er is een ook een meisje bij mij in de ploeg die op haar 15de is begonnen, leeftijd maakt niks uit:) de prestaties die maken wat uit xx

Doe je zaal of beach?

acrogym!

Paardrijden. :wink:

Judo :slightly_smiling_face:

Je moet hiphop doen ! Ik heb gehoord dat veel mensen op jou leeftijd dat veel doen maar het is maar een voorstel je wordt niet gedwongen :grinning:

Misschien verschillende dingen uitproberen?

Toen ik jouw leeftijd had ben ik verschillende proeflessen gaan doen om te kijken wat ik echt leuk vond…
Paar jaar later had ik hele andere interesses! :slightly_smiling_face:

Kickboksen. Vond ik heel leuk om te doen.

volleybal, hockey of paardrijden?

Yoga of kickbocksen

Ik wil gaan voetballen aan het einde van het jaar, is het niet raar dat ik 18 ben als ik begin?

Als ik jou was zou ik gewoon zo veel mogelijk uitproberen door proeflessen te doen en te kijken enzo. Dan merk je vanzelf wel wat jou het leukst lijkt want wij weten natuurlijk niet wat echt bij jou past. Succes.

Korfbal is echt heel tof!
Ik doe het nu al 13 jaar en heb er heel veel vrienden gemaakt.
Het gave is dat jongens en meisjes gemengd in een team zitten wat echt heel erg gezellig is!!

Jouw beginpost zou zo van mij kunnen komen :astonished:
ik heb ook geturnt ( 11 jaar ) en ben nu ook opzoek naar wat anders.
Zelf zat ik te denken aan hockey, dus misschien is dat wat ?

Atletiek, een zwemsport, er zijn heel veel leuke sporten. Al had ik zelf ook moeite met een leuke sport zoeken hoor, maar ik doe nu fitness samen met twee vriendinnen, dat is heel gezellig!
Al snap ik best dat je niet wilt gaan fitnessen omdat het niet een ‘echte’ sport is, maar meer je conditie en spieren trainen.

Ik zou aan veel proeflessen meedoen, want dan kom je er wel achter wat je echt wilt zegmaar.