Nieuwe laptop

Hey

Ik heb deze vakantie een beetje geld verdiend en ik zou nu graag een laptop kopen, alleen weet ik niet goed welke ik moet nemen:

Apple Macbook
http://images.apple.com/e…erview_hero3_20090527.png

Of Sony Vaio
http://www.vandenborre.be…products/200/186651_0.jpg

Of nog iets anders
Ik heb een budget van ongeveer 1.000 euro.

Kan er mij iemand helpen?

Waar ga je hem voornamelijk voor gebruiken?

Gewoon gebruik: Internet, downloaden, muziek luisteren, etc.

IK twijfel om een mac te nemen, omdat ik bang ben dat er te weinig programma’s zijn die een versie hebben voor mac.

Dan moet je echt niet zo’n krachtpatser nemen.
Zonde van je geld.

Dan is het net alsof je een Hummer koopt terwijl je hem alleen gebruikt om even naar de supermarkt te rijden.

de meeste programma’s hebben wel een mac versie hoor :wink:
of iets wat er op lijkt :wink:

ik zou een mac nemen, ik gebruik hem ook voor die dingen, en ik kan niet meer zonder dat ding!

het besturingssysteem is zo veel fijner dan windows,je hebt geen last van virussen, en er zitten super leuke programma’s bij!
en daarbij is ie ook heel mooi :angel:& snel

Moet je dan geen antivirus kopen voor mac ofso?

Er zijn minder virussen voor apple computers maar door de populariteit van apple worden dat er wel steeds meer.
AVG is een goede gratis anti-virus.

Ik ben ook al een hele tijd aan het zoeken naar een goede laptop.
Ik wil jouw budget wel hebben, die van mij is de helft xD

Zorg ervoor dat je computer minimaal 3 gb intern geheugen heeft, een goede en snelle processor en als je een grafische kaart nodig hebt, neem dan een goede (geforce met een heel hoog nummer)

De ultieme tip om geld te krijgen: Werken. Ik heb deze zomer voor de eerste keer een vakantiejob gedaan. Het was echt superleuk en ik heb ook nog eens een hoop geld verdiend. Je kan bijvoorbeeld naar de plaatselijke boer gedaan. Mss heeft hij wel een beetje klusjes voor jou.

Je kan het ook zien als een duurzame investering.

Damn, nu weet ik nog altijd niet welkeen ik neem.

Weet er iemand of er een DVD-brander in de macbook zit?

En als ik geen apple zou kopen, welk merk is dan het best?
Sony-HP-Toshiba-Dell-…?

Inderdaad.
en wees maar niet bang je mede windows klasgenoten kunnen gewoon jouw documenten open met hun word als je iWork neemt.

MACBOOK FTW!!!

ben zelf in het troste bezig van een Macbook Pro 13"

Ik werk al, maar kan niet veel doen, omdat ik herstellende ben van een operatie. Mag max 3-4 uur staan. Maar heb door secetaresse werk ¤425 bruto verdiend, maar daar kom ik dus niet zo ver mee xD

Ik heb zelf een toshiba

ik heb zelf sinds kort een macbook pro (15"). ik ben er zelf heel erg blij mee maar gebruik hem dan ook vooral voor de studie die ik dit jaar ga doen, waar veel grafische bewerkingen bij komen kijken. als je het voor de simpele dingen nodig hebt, zou je een mac kunnen overwegen maar het is niet echt nodig. ze zijn natuurlijk wel erg stylish. :relieved:

je kunt met je macbookje gewoon dvd’s branden hoor. :wink:
je hebt er allerlei programma’s voor, zoek maar eens op het programma Toaster voor mac. heel fijn programma.

Momenteel ben ik 90% voor een macbook. Maar ik twijfel nog altijd een beetje

Als je toch alleen maar een beetje download en MSN gebruikt enzo, is een laptop van 400 tot 700 meer dan genoeg, dan zou ik er geen 1000 euro aan uitgeven, dat is meer als je echt stevige progamma’s erop moet draaien

helemaal mee eens, dan kan je die 400-500 euro die je overhoudt mooi bewaren voor als je over 3-5 jaar weer een nieuwe laptop moet (daar kan je vanuit gaan, want de technologie veranderd zo snel en na een paar jaar wordt zo’n ding echt zo sloom als wat, die van mij is nu 2 jaar en ook 2x zo sloom als toen die net nieuw was).

ja maar ik heb mijn mac al 4 jaar en hij draait nog even snel :grinning:
dus…