Nieuwe laptop..

… Hee :slightly_smiling_face:

Kga aankomend jaar HBO doen… en heb nog een nieuwe laptop nodig…
Heeft iemand ideeen voor een goede? of misschien zelf een hele fijne aangeschaft?

Xxxxxx

Maakt niet zo veel uit. Als hij maar makkelijk mee te nemen is en een beetje snel is.

Oo okee thnx… miss ook nog een voorbeeld? :slightly_smiling_face:

HP’s zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Ik heb zelf een HP Pavilion g6, drie jaar geleden gekocht bij de MediaMarkt en zeer tevreden mee.

ACER moet ook een goed merk zijn, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Acer geen goede ervaringen mee :frowning_face:
Ik heb zelf MacBook, maar ik snap dat dit vrij duur is

Wij hebben alleen maar goede ervaringen met acer.

Ik ben super tevreden met m’n macbook pro, lang voor gespaard maar ik heb nog geen moment spijt gehad.

Ik heb Packard Bell en dat vind ik prima. Ik heb juist slechte ervaringen met HP. Dit is m’n 2e Packard Bell en hij doet het nog prima nu. (de vorige ook trouwens, die gebruikt mijn moeder nog.) Plus een voordeel is dat ze niet duur zijn.

Een Packard bell is inderdaad heel goed, die van mij is bijna 6 jaar meegegaan. Ik heb nu een Acer maar daar heb ik geen goede ervaringen mee.
Een Asus is ook wel goed volgens mij, die ga ik kopen (:

De accu van Acer is niet zo goed, na een jaar kan ik hem niet zonder stekker gebruiken, dan valt die meteen uit. Ook met die van mijn vriend.

Ik doe er 3 uur mee zonder oplader :’)
En zelfs mijn bejaarde laptop ging nog 1,5 mee (ook acer)

Ik heb zelf een Macbook air gekocht. Hij is heel dun en super licht, waardoor hij heel handig is om mee te nemen. Hij is wel vrij prijzig.

Dankjeee voor deze reacties! :slightly_smiling_face:

Hiervoor heb ik trouwens ook een laptop gehad… (Acer) vond ik wel erg fijn… alleen accuduur… tjaa… is niet de beste…
Nu heb ik toch weer een Acer (aspire E1…) op het oog… maar iemand miss ideeën of deze accu lang meegaat?
Of toch een HP… die schijnt inderdaad ook wel fijn te zijn…

ACER of HP?:face_with_raised_eyebrow:

Trouwens wil zowiezo een 14 inch… of miss nog net een 15 inch… vanwege vervoer enzo…

Die lijkt me ook super fijn… maar idd wel erg prijzig :S

Ik heb laatst een HP gekocht en daar ben ik tot nu toe heel tevreden over. Packard Bell is ook heel goed. Daar was mijn oude laptop van en die doet het na 5 jaar nog steeds goed en heeft een lange accuduur. Ook is die lekker licht om mee te nemen.

Een aantal dingen zijn belangrijk bij het kopen van een laptop (tenminste, deze dingen nam ik in overweging toen ik er een ging kopen)

• De grootte/zwaarte
  • De accuduur
  • Hoe snel hij is/werkgeheugen

Voor grootte/zwaarte kan je denk ik het beste kijken naar een 13 inch laptop, dat is een heel handig formaat en meestal zijn deze ook niet zo zwaar. Zeker als je kijkt bij de ultrabooks of MacBook air’s zijn ze behoorlijk licht.
De accuduur was ik zelf eerst een beetje vergeten, waardoor ik eerst een laptop had die maar zo’n 2 a 3 uur zonder opladen kon, en dat vond ik echt ontzettend vervelend. En zeker op school, dan moet je constant een stopcontact zoeken e.d., ik zou er echt op letten dat je iets zoekt met een lange accuduur.
En dan de vraag wat je er mee wilt doen, wil je hardcore films of foto’s gaan bewerken/programmeren/gamen of alleen een beetje internet/word/excel gebruiken? Voor de eerste dingen heb je redelijk veel werkgeheugen nodig, volgens mij wel zo’n 8, en voor dat laatste heb je ook al genoeg aan 4. Maar dit weet ik niet meer 100% zeker, moet je maar even googelen, daar staat heel veel uitleg over werkgeheugen!

Ik heb zelf de macbook air 13 inch, die heerlijk licht en dun is, een super lange accuduur (tot 12 uur, wat zich meestal resulteert in gewoon een volledige schooldag zonder oplader) en niet extreem veel werkgeheugen, maar dat heb ik ook niet nodig omdat ik er geen zware dingen op doe.
Voor mij is de macbook air echt ideaal, maar het is maar de vraag of je graag met Apple werkt, en of je het geld er voor over hebt.

Hier heb ik wel wat aan! Thnxx… khad al een laptop gezien… maar die heeft maar een hele korte batterijduur… dat wordt hem dus ook maar niet :wink:

super handige tips! :grinning:

Jaa HP lijkt mij ook super fijn! Mag ik vragen welk type je precies hebt? :slightly_smiling_face: