Nieuwe laptop

Hee meiden, ik weet niet of er al zo’n topic is maar ik zag het in ieder geval er niet bij staan…

Ik mag voor mijn verjaardag een nieuwe laptop uitzoeken (mijn laptop is al 4 jaar oud, videokaart is kapot dus die blijft altijd hangen als ik iets wil kijken en sinds kort is mijn stekkerdoos dus kapot én de accu wat dus betekend dat ik 'm niet lang aan kan houden anders valt ie uit).

Ik heb nu een Packard Bell en dat vind ik op zich een fijn, goed merk voor een betaalbare prijs. Ik mag voor €500,- een laptop uitzoeken. Mijn vriend zegt dat ik een Asus, Acer of gewoon weer een Packard Bell moet nemen maar wat voor laptop hebben jullie en werkt ie goed/nog steeds goed? Niet dat ie snel warm wordt enzo, van die dingen??

Ohja, ik wil trouwens wel een witte!

Let me know!
:bowing_man:
x

Acer Aspire V5 serie valt in die klasse, maar of ze er in het wit zijn weet ik niet. Ze zijn wel fijn. Hartstikke dun, snel, wordt niet snel warm, fijn toetsenbord…
Als je de laptop alleen uitkiest omdat je een witte wilt, dan kom je eerder uit weer uit PB of Sony (maar Sony’s zijn over het algemeen wel boven de 500 euro).
Wat wil je met je laptop kunnen trouwens?

Ik heb een Acer Aspire. Ik ga echter nooit af op het merk.
Ik denk dat je eerst eens in de winkel moet gaan kijken, dan krijg je wat meer inzicht in datgene wat op dit moment beschikbaar is. Maak een lijstje met daarop de dingen die jij belangrijk vindt: Goede accu, ventilatie, geheugen, etc.
En schrijf in de winkel op wat je tegen komt, en wat je wel wat lijkt. Op je gemak via het internet de gebruikerservaringen napluizen, en maak je keuze.

Ik heb mijn laptop ook zo uitgekozen. Ik wilde een laptop met véél schijfruimte, en die de nieuwste (zware) spellen aankon.
Je hoeft ook niet per se te gaan voor een laptop die dit jaar is ontwikkeld. Een laptop van het jaar 2012 kan ook goed zijn, én is goedkoper.

Dit wilde ik aanvankelijk ook, maar doordat ik van alles ging opslaan werd mijn laptop steeds slomer en slomer. Heb er zelfs mijn twee laptops bijna mee verkloot.

TS kan beter letten op snelheid, want mijn ervaring is dat HD schijven van laptops doorgaans veel gevoeliger zijn voor veel data opslag dan desktop PCs.

Momenteel heb ik twee redelijk oude laptops draaien op XP en Vista (zijn vrij sloom) . Maar deze gebruik ik dan ook alleen voor als ik in bed lig om nog wat te klooien op GS, FOK en YouTube.

Voor al het andere werk en opslag gebruik ik gewoon afwisselend een van mijn 2 desktop computers.

Ik heb een HP Pavillion en die bevalt me prima

Ik heb een Sony Vaio. Ook in wit, grijs en zwart te verkrijgen. met full HD scherm (staat op het stickertje haha xD) Alleen die zijn geloof ik weer wat duurder.

Ga anders eens bij de Media Markt langs. Die informeren je ook vaak goed en zijn niet zo gericht op ‘‘iemand iets aansmeren’’. Want die ervaring hadden wij bij bcc.

Ik heb ook een Sony Vaio in het wit, tot nu toe bevalt het goed. Ik heb 'm bij de mediamarkt gekocht en was onder 500 euro, volgens mij ergens in de 400.

Ik heb nu ook een packerd bell die helaas 3 weken geleden ermee ophield of iig het scherm. Dus ik ben ook het kijken voor een nieuwe zolang kon ik die van mijn vader gebruiken.

Zoals hierboven wordt vermeld bij de media markt langsgaan voor advies zou ik niet doen. Mij waren ze een duurde laptop aan het smeren omdat die sneller films zou downloaden terwijl dat gewoon aan je internet verbinding ligt. Naar die luister ik nooit kies ze liever zelf uit.

Ik heb een simpele Toshiba en die werkt prima. Niet het mooiste ding, maar hij werkt erg fijn.

Acer! Sowieso.

Ik raad Sony’s aan!! :slightly_smiling_face:

Ik ook, het enige nadeel is dat ze redelijk duur zijn, maar ze zijn het geld zeker meer dan waard.

Ik heb een witte Sony Vaio, bevalt me echt goed. Hij was 472 en zag hem laatst zelfs in de mediamarkt folder voor 396!

Nadeel is dat de klep redelijk dun is,daar moet je voorzichtig mee zijn

ik heb een acer aspire e1 en hij is kut.

Kijk vooral naar wat je met je laptop wilt doen, alleen internet/word of ook echt meerdere grote programma’s tegelijk draaien? Dan kun je kijken welke specificaties je nodig hebt.

Zelf heb ik een sony, bevalt goed. Heb hiervoor acer gehad, die is echt 7 jaar meegegaan, maar dat is denk geluk aangezien ik veel slechte dingen hoor over acer

Ik heb een Acer Aspire gehad (weet niet meer welk nummer). Het was op zich een prima laptop. Maakte wel vrij veel lawaai en werd best warm, maar verder deed hij het goed (en nog steeds, alleen nu is hij van mijn vader). Ik heb nu een Sony Vaio, ben ik ook erg tevreden over. Valt ook in je prijsklasse (die van mij was in de 500 euro).

Ik raad je echt een Hp Pavilion G7 aan!
Geweldig ding, zeker voor de prijs van 400,-
Word niet snel warm, goeie ventilatie en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad :slightly_smiling_face:

Dat heeft vaak niets met de laptop te maken. Gewoon even het stof eruitblazen en je hebt van beide kwalen geen last meer.
Ik heb ook een Acer en die van mij maakt echt zero lawaai. Ik heb hem nu 2 jaar ofzo, en toen hij na een jaar veel geluid begon te maken, was het zo opgelost door het uitblazen. :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf ervaring met acer, hp, Toshiba en Sony Vaio. De acer’s hielden het maar 2 jaar vol, werden erg heet en moest je na 2 uur weer op netstroom aansluiten. Hp vind ik persoonlijk gewoon geen fijne laptop om op te werken en kunnen ook erg warm worden. Toshiba is een prima laptop, werkt fijn, maar vind de (ribbelige) touchpad niet echt fijn en houd zo’n 2,5 uur vol zonder stroom. Sony Vaio vind ik het fijnste, word niet warm en kan zo’n 4 uur zonder stroom (soms langer afhankelijk van wat ik doe en de instellingen), enige nadeel is de prijs, maar ik vind het eerlijk gezegd wel waard.
Asus moet ook goede laptops hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb zelf op het moment een MSI van 800 euro, maar die heb ik omdat ik veel game en je daarvoor gewoon hele goede specs voor nodig hebt.

Hiervoor had ik een Asus, en die was gewoon heel erg fijn. Nooit problemen mee gehad, behalve dat hij heet werd (ik kan er een ei onder bakken-heet). Maar ik zou absoluut een Asus aanraden, absoluut. Degene die ik dus voor deze laptop had was 420 euro, dus dat is prima betaalbaar voor wat je er voor krijgt haha.