Nieuwe laptop nodig

Ik heb een nieuwe laptop nodig, want die die ik nu heb is een jaar of 5 (?) oud. Hierdoor doet ie nogal vervelend, zoals veel lawaai maken (zelfs nadat mijn vader mijn laptop heeft gestofzuigd) en heel sloom doen. Ook is de accu zo slecht dat mijn laptop niet eens kan opstarten als ie niet aan de stroom zit.
Ik wil dus graag een nieuwe laptop, maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken bij het zoeken naar een nieuwe. Ik hoop dus dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil niet te veel uitgeven, max 500. De laptop mag niet veel geluid maken, moet een microfoon hebben en er moet een sd-kaart in kunnen. Graag eentje met meer geheugen dan ik nu heb.

Iemand suggesties?

Hoeveel geheugen wil je?

Is het geheugen trouwens iets anders dan de opslagcapaciteit?
Ik kom opslagcapaciteit net tegen op internet en ik dacht dat dat het geheugen was…

Ik heb genoeg nodig voor de sims met alle uitbreidingspakketten, verslagen en veel foto’s en filmpjes…
Ik heb geen idee hoeveel zoiets neemt…

BiteTheCake, je verward intern geheugen met interne opslag.

Voor geheugen zou ik 2-4gb (of meer, meer is beter.) nemen, interne opslag kun je zelf bepalen maar zou ik gewoon zo groot als mogelijk doen voor je budget.
Processor zou ik tussen de i3 en i5 houden, of een quad core.

Zoiets bijvoorbeeld; http://www.laptopshop.nl/product/389903/category-1560-top-10-laptops/toshiba-satellite-c50d-a-13u.html
http://www.laptopshop.nl/product/431169/category-45702-laptops/acer-aspire-e1-470p-33214g50mnkk.html

Oh en ik denk dat je qua prijs wel echt voor max 500 moet gaan ipv max 400 euro, tenzij je het niet erg vind om een kleine laptop te hebben, die zijn vaak wel goedkoper. Je hebt geen beeldgrootte aangegeven namelijk.

Beeldgrootte maakt me inderdaad niet heel veel uit… Ik denk dat je wel gelijk hebt dat ik beter voor max 500 kan gaan… Moet dan wel een maandje extra door sparen, maar als ik met de nieuwe laptop net zolang kan als met die die ik nu nog heb, dan is het t wel waard…

Zijn er ook bepaalde merken die je kan aan/afraden?

Ik denk ook dat je dan beter een maandje door kan sparen, dan heb je wel iets waar je langer mee kunt doen :slightly_smiling_face:

Het verschilt tegenwoordig heel erg per model wat wel en niet goed is, dat kan binnen een merk heel erg verschillen. Als ik jou was zou ik op bijvoorbeeld de pricewatch van tweakers.net invullen wat je voor specs wil en dan naar de reviews kijken.

Heb het hier vast ingevuld voor je;
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:TY49CsMwDIXv8mYPtuUf2Qfo1hOUDiF4MKQlJKUUgu9ey2SIlo_vPSR0YN3qXO7TD9lbrU6tb-Qu-1rmW10-ZduRDxjmIPxOC_IDniNBCQyeTYHI2UsdvHW9jkRaoKPt6GEYZoxYSknMEo3QyUJw7MUMx_Os93L2JU_BascYKZtL6nQftNb-

Zo zie je bijvoorbeeld al snel dat deze Acer heel goed uit de test komt (17 reviews van 4+ sterren) http://tweakers.net/pricewatch/320935/asus-vivobook-x202e-ct009h.html Hij is 11 inch, das wel aan de kleine kant. Maar wel een i3 processor, cardreader, microfoon en 4gb geheugen + 500gb opslag.

Dit is zomaar de eerste die ik eruit plukte, maar ik zo dus dat lijstje even aflezen, kijken naar de prijzen en de reviews :slightly_smiling_face:

Heel erg bedankt!

Merken als Acer raad ik je af, merken als HP en Dell zijjn prima. Apple is ook heel goed, maar erg duur en vind ik voor wat je krijgt eigenlijk overpriced.

Belangrijk is dat je laptops liever zo weinig mogelijk gebruikt als opslagmedium, daarmee worden ze sloom en starten ze na verloop van tijd zelfs steeds trager op. Dit heeft te maken met de beperkte fysieke eigenschappen van de interne harde schijf. Voor opslag kun je beter USB sticks en/of een externe harde schijf gebruiken on de laptop te ontlasten.

Praat uit eigen ervaring, heb met het opslaan van veel films, muziek ed al 2 laptops verkloot.

Ik heb sinds een week een Sony VAIO, en ik ben er erg blij mee :slightly_smiling_face:
Hij was 479 btw.

Zoals gezegd, ik zou geen acer nemen nee.
Sommige laptops hebben nog windows 7, ik zou daar voor gaan, maar dat is mss een mening want ik vind windows 8 echt heel kut.