nieuwe klas

ik ga volgend jaar naar 2 vwo, maar al mijn vriendinnen gaan naar het gymnasium. dus ik kom daar in een klas waar ik bijna niemand ken… :frowning:
ik ben erg onzeker en bang om gepest te worden in die klas…

dus heeft iemand tips zodat je niet gepest wordt of sneller vrienden maakt???

Dat je nu al bang bent is nergens voor nodig. Trek de eerste schooldag iets aan waar jij je goed in voelt, laat je van je beste kant zien en wees open en vriendelijk. Wedden dat het allemaal wel meevalt?

Beste tip: gewoon jezelf zijn!
Ken je helemaal niemand uit die klas? Kijk een beetje rond wie je aardig lijken en ga daar bij zitten(:
komt wel goed!

Gewoon jezelf blijven en niet overkomen als een slachtoffer. Sneller praatje maken met diegene die je aardig lijkt.

wat jammer dat je in zo’n klas komt.
maar doe gewoon vriendelijk tegen iedereen enzo, maak een praatje, dan
vinden ze je vanzelf aardig. en heel belangrijk, ga niet arrogant doen
om je onzekerheid te verbergen, dat maakt echt geen goede indruk.

Had ik ook toen, het is helemaal goed gekomen haha!

Als je gewoon aardig voor iedereen bent gaan ze je heust niet pesten. Je kan ook prettig gestoord zijn, ik kreeg dit jaar ook een nieuwe klas en nu doe ik ook prettig gestoord tegen anderen.
Zo ben ik gewoon geworden door die nieuwe klas, ontzettend melig maar toch ook veel aardiger op de een of andere manier. Ik mag mezelf meer. En ik heb nu gewoon hele nieuwe vriendinnen, die ik kende, maar nooit had verwacht dat ik daar mee zou op schieten. Ze horen je te accepteren om wie je bent en geloof me, wees jezelf want er is er altijd wel één die het zelfde denkt als jij doet.

Op de eerste dag niet gaan huilen (om idiote dingen) want dan vinden mensen je echt raar xd dat deed iemand eens bij mij en ze kreeg op die manier niet echt fans :blush: