Nieuwe klas.

Ik heb twee jaar in dezelfde klas gezeten. Een gezellige klas, maar tegen het einde van de twee jaar aan werden er steeds vaker mensen niet meer uitgenodigd, en bijvoorbeeld maar de helft.
Ik ben na die twee jaar naar een andere klas gemoeten omdat ik het niveau niet aan kon.
In het begin van dit leerjaar werd ik wel uitgenodigd voor een hightea met de meiden van mijn oude klas, en dit was heel gezellig. Ik heb nu ook gewoon vriendinnen in mijn nieuwe klas.
Ik was in oktober jarig en heb toen alle meiden (behalve 3 maar daar was een duidelijke reden voor) en de meiden van mijn nieuwe klas uitgenodigd voor mijn verjaardagsfeestje. Er konden er veel zonder reden niet, dus dat vond ik een beetje raar.
Maar, nu was een vroegere vriendin (geen supergoede vriendin) van mij jarig en nodigde ze de hele klas uit, maar mij niet… Ik vond het een beetje raar omdat ik had verwacht dat ik na twee jaar toch wel een band had met hun, maar blijkbaar niet…
En nu is het bijvoorbeeld met nieuwjaar zo dat mijn hele oude klas naar een meisje toe gaat, maar ik ben weer niet uitgenodigd. Het is niet zo dat ik dan alleen ben ofzo, maar ik vind dit toch wel vreemd…

Heeft iemand anders ervaringen met overstappen naar een andere klas en was het bij jullie ook zo dat je eigenlijk meteen vergeten werd terwijl je zelf wel moeite deed?

x

Ik ben ook (vorig jaar) van klas veranderd. In het begin werd ik veel buitengesloten door mijn nieuwe klas, ik kwam elke dag huilend thuis. Ze veroordeelden mij voor dat ze me kenden, het was verschrikkelijk! Maar hoe verder we zaten, hoe meer ze mij apprecieërden. Tegen het einde van het jaar waren het super goede vriendinnen! (nu nog steeds) Ik heb met die eerste klas eigenlijk niet echt een band gehad… Maar doordat er in andere klassen gepest werd, zijn dit jaar alle klassen door elkaar gemixt.

Ik zou het maar laten gaan. Het zijn toch geen goede vrienden als ze je zo behandelen en waarom zou je er dan moeite voor doen.
Ga lekker feesten met je nieuwe vriendinnen en probeer het te vergeten.
Natuurlijk is het gewoon op z’n minst heel jammer dat mensen er zo over denken, maar ik denk dat je er beter niet verder op in kan gaan eigenlijk.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk, op een gegeven moment weet je niet meer of je iemand dan nog wel of niet meer moet uitnodigen, zeker als diegene gewoon vriendinnen heeft gemaakt in een nieuwe klas. Zo zou ik denken teminste.

Ik ben ook in een andere klas gekomen dit jaar omdat ik ben gezakt. In het begin was het n beetje awkward maar op een gegeven moment wilden zij toch ook echt weten wie ik was… Nu is het heel gezellig en hoop ik ook dat het met oud en nieuw iets gezelligs word maar je weet nooit! heb je verder wel andere vrienden, dan kan je het misschien ook is met hun erover hebben? :slightly_smiling_face:

Ik heb 3 jaar met dezelfde mensen in één klas gezeten, dit was ook echt super gezellig en dit jaar zijn we ook gewisseld met andere klassen
nu is het ook veel minder leuk maar je moet het maar zo zien;
als ze jou zo makkelijk vergeten zijn het nooit echte vrienden geweest! Want die vergeten je niet zomaar als je in een andere klas zit, dus ik zou niet meer over hen in zitten maar gewoon leuke dingen gaan doen met je nieuwe vriendinnen! En als je het wel erg vindt ,kun je in de pauze gewoon nog bij hun gaan zitten? Ik denk denk dat die meisjes uit je nieuwe klas dat echt wel begrijpen.

Dat zijn dan gewoon geen vriendinnen.

Je hebt je huidige klas, en je hebt vriendinnen. Als ze je niet meer uitnodigen als je niet in de klas zit, zijn het geen vriendinnen. Tadaa.
Ik zou me er niet zo druk over maken. Je leert mensen kennen, en ‘vergeet’ ze net zo gauw (na bijv je diploma spreek je nog maar een paar van je hele jaar).
Ik snap wel dat het een raar gevoel geeft, maar de meesten hebben het volgens mij niet eens door dat je niet bent uitgenodigd.
Houd er rekening mee, want dit zal vrijwel altijd blijven gebeuren.

Het gebeurt zelfs bij de verjaardagen van mijn opa :’)