Ik heb twee jaar in dezelfde klas gezeten. Een gezellige klas, maar tegen het einde van de twee jaar aan werden er steeds vaker mensen niet meer uitgenodigd, en bijvoorbeeld maar de helft.
Ik ben na die twee jaar naar een andere klas gemoeten omdat ik het niveau niet aan kon.
In het begin van dit leerjaar werd ik wel uitgenodigd voor een hightea met de meiden van mijn oude klas, en dit was heel gezellig. Ik heb nu ook gewoon vriendinnen in mijn nieuwe klas.
Ik was in oktober jarig en heb toen alle meiden (behalve 3 maar daar was een duidelijke reden voor) en de meiden van mijn nieuwe klas uitgenodigd voor mijn verjaardagsfeestje. Er konden er veel zonder reden niet, dus dat vond ik een beetje raar.
Maar, nu was een vroegere vriendin (geen supergoede vriendin) van mij jarig en nodigde ze de hele klas uit, maar mij niet… Ik vond het een beetje raar omdat ik had verwacht dat ik na twee jaar toch wel een band had met hun, maar blijkbaar niet…
En nu is het bijvoorbeeld met nieuwjaar zo dat mijn hele oude klas naar een meisje toe gaat, maar ik ben weer niet uitgenodigd. Het is niet zo dat ik dan alleen ben ofzo, maar ik vind dit toch wel vreemd…
Heeft iemand anders ervaringen met overstappen naar een andere klas en was het bij jullie ook zo dat je eigenlijk meteen vergeten werd terwijl je zelf wel moeite deed?
x