Nieuwe klas vol met meisjes

Hoi, ik zit dit jaar in de derde van mavo en heb dus een nieuwe klas . Vorig jaar had ik een super leuke klas maar die is helaas uit elkaar gehaald. Nu zit ik in een klas met 26 meisjes en 4 jongens. nu heb ik 2 meisjes waar ik wel goed mee kan opschieten en 1 waar ik vorig jaar mee omging. De klas bestaat vooral uit alleen maar populaire meisjes en het is een super drukke klas . Ik zit dus te twijfelen om te vragen om overgeplaatst te worden… wat zouden jullie dus doen

Mmm… Moeilijk! Ik denk dat het voor mij zou liggen aan de andere klassen. Als er bijvoorbeeld een klas is waar veel van je vriendinnen in zitten, dan zou ik me wel laten overplaatsen. Maar als er geen andere klas is waar bekenden/vriendinnen in zitten, dan zou ik gewoon in deze klas blijven. Wat mij betreft zou het dus een beetje aan de situatie liggen. Tot wanneer kan je je laten overplaatsen?

Ik heb 1 week de tijd en ik ben maandag begonnen

En veel vrienden zitten in andere klassen die andere roosters hebben omdat ze b.v. cultuur of muziek hebben gekozen

Oo okee… Dan zou ik me qua basisklas denk ik wel laten overplaatsen… Ik zal het er in ieder geval ook nog even met je vriendinnen (naar wie je je wilt laten overplaatsen) over hebben :slightly_smiling_face:

@Julia oke bedankt voor je antwoord!

Ofcourse! Succes met je beslissing :wink:!

Ik las de titel en kreeg gelijk kippenvel van afschuw.
Veel meiden staat bijna altijd gelijk aan veel drama, dus ik zou me over laten plaatsen als ik het na een paar dagen nog niet zou zien zitten.

@Liz inderdaad ik snap ook niet wie er zo gek is om zo een klas samen te stellen de meest drukke meiden zitten erin :frowning_face:

Upje aangezien ik snel iets moet laten weten

Ik zou vragen om naar een andere klas overgeplaatst te worden. Het ligt eraan wat jij liever hebt, natuurlijk. Je moet wel rekening houden met dat je dan waarschijnlijk meer tussenuren krijgt.

mijn beste vriendin heeft juist omgekeerde, haha
ik zou me laten overplaatsen, ik moet nooit wat hebben van al die populaire meisjes :confused:

@pinkyglitters bedankt voor je antwoord en hoe bedoel je dat ik meer tussen uren zou krijgen? Volgensmij krijg ik dan denk ik hetzelfde rooster als die andere klas… @irwin Vervelend voor je vriendin zeg , ik kom op school voor goede resultaten en dat ik prettig kan werken en niet om met een klas vol drukke kinderen te zitten. Op m’n boekenlijst stond eerst dat ik in klas M3A (met een mentor waar ik vorig jaar Ak van had) zat maar nu blijk ik oppeens in M3I te zitten(de drukke klas) dus ik heb het idee dat het docenten team er mee heeft zitten rommelen

Zijn er misschien nog mensen die hier op willen reageren? Ik zit namelijk best wel in een dilemma…

Ik denk niet dat er nog andere opties zijn dan je over te laten plaatsen of niet. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om overgeplaatst te worden aangezien je er nu al mee zit. Je bent net 4 dagen bezig en ziet het nu al niet zitten om het hele jaar hier te zitten. Dat zegt in mijn opzicht al genoeg.

Je hebt er pas een week opzitten. Je bent daar voor jezelf, niet voor de populaire meisjes. In de pauzes kan je andere vriendinnen opzoeken en werk in de klas je ass eraf. Hup, niet zeuren.

Dat wordt nog drama met zoveel meisjes!

Op mijn vorige opleiding zat ik ook in een klas met alleen meiden. Ik dacht ook dat het drama zou worden maar het waren twee super jaren! Maar als je er echt serieus last van hebt dan zou ik inderdaad vragen of je naar een andere klas mag. Andere opties zijn er denk ik niet.

Ik zou eerst eens vragen of je daadwerkelijk overgeplaatst kan worden, want ik weet toevallig dat mijn school dit alleen bij uitzondering doet.

Zitten er in de andere klassen veel vriendinnen van je?

Ik heb vorig jaar ook niet zo’n leuke stamklas gehad, maar ik zat met de overige lessen (Engels, Wiskunde, Duits, Filosofie en CKV) wel gewoon bij vriendinnen. Misschien is het een idee om even naar de roosters te kijken en te kijken of er lessen zijn die je samen met vriendinnen van je volgt?

Het overplaatsen naar een stamklas met mensen met een totaal ander profiel heeft alsnog vrij weinig zin omdat jij die vakken dan dus niet hebt.

Ik had ook een klas met 4 jongens en de rest meisjes en ik moet zeggen het viel reuze mee qua drama. Ik zou t gewoon proberen. :wink: