Nieuwe kitten.

He meiden.
We hebben sinds twee dagen een kitten van drie maanden (is nog steeds kitten toch?) in huis genomen omdat goede vrienden van mn ouders en allergisch dochtertje hadden. Mijn broertje heeft er niet zoveel mee en mn ouders zijn veel weg.
Ik zelf vind het een super leuk beestje, alleen wij hebben altijd honden gehad. (nu nog steeds, maar dat gaat perfect.) En jonge honden zijn veel voorspelbaarder en anders speels dan jonge katjes. Hierdoor schrik ik best wel vaak van der. :blush:
dan ben ik haar bv aan het aaien, en dan ineens strekt ze haar voorpootjes naar mij toe met uitgestoken nageltjes. ik weet dat dit is omdat ze het fijn vind, maar ik kan me dan rot schrikken.
Of als ze in een drukke speelse bui is, durf ik haar ook niet op te pakken omdat ze dan zomaar haar mijn hand speels ‘aanvalt’ maar ik dan dus schrik.
of nu ik bijvoorbeeld in kort broekje rondloop en de kamer binnen komt, gaat ze helemaal miauwen en langs mijn benen, ik weet dat dat is omdat ze me ‘aardig’ vind, maar dan vind het allemaal nog een beetje eng.

Dus ik ben bang dat ze mijn schrik voelt of dat ik nooit aan haar onverwachtse bewegingen wen.
Ik vind haar ondeugendheid trouwens totaaal niet erg, van over het toetsenbord lopen enzo. ;p
Nu ligt ze ook op mn schoot te slapen, dus het is dus ook niet dat we elkaar niet mogen. (A)
Maar zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij jonge poesjes?

xxxxx(onduidelijk verhaal, i know. :$)

Hmm, genoeg aandacht blijven geven en ook niet alleen laten. Voor de rest weet ik ook niet echt wat, haha.

Veel met haar spelen en duidelijk aangeven wat ze niet mag.
Ik heb nu een katje ze is net 1 jaar heb haar al sinds ze 8 weken is. Maar ik heb haar gewoon heel veel aandacht gegeven op getild en dat speelse dat ze opeens je hand pak doen al me katten haha kan je niet af leren. Maar gewoon veel mee spelen en aandacht geven zodat ze niet schuw word.

aaah jonge katjes zijn altijd super ondeugend. Je moet leren dat ze met haar speeltjes moet spelen en als de kat op je schoot is niet. Katjes zijn jouw hand gewoon als een speeltje :’) Ook moet je de kat van jongs af aan straffen voor op het aanrecht springen, tafel, krabben aan de bank. Als je dit niet van jongs af aan doet, is het moeilijk om zoiets af te leren. Maar pas wel op met een kleine straf uit delen, de kat mag niet bang van je worden. Wij doen altijd hard in de handen klappen, zodat de kat een beetje schrikt.

Naarmate ze ouder worden wordt dat wel minder hoor! Ik krijg vrijdag een nieuwe kitten erbij en we hebben al een poes en een kat, dus dat wordt ook een dolle boel. Maar het is een kwestie van wennen! Ik snap wat je bedoelt hoor, maar je kan het haar ook afleren dat je dat niet wilt, bijvoorbeeld als ze uithaalt een tikje geven op dr neusje.

Jullie moeten aan elkaar wennen :slightly_smiling_face: Geef jezelf de tijd om aan de actie-reacties van je katje te wennen. Honden zijn inderdaad heel anders :wink:
Maar je katje is nu nog heel speels. Dat zal in de loop der tijd wel wat minder worden.
Geef het katje gewoon veel aandacht en probeer te wennen aan de ‘aanvallen’ die ie doet. Hij doet het niet bewust :wink:

Het komt wel goed meis!

Waarom schrik je?
Zo’n klein katje kan amper iets aanrichten, je eindigd hooguit met een kras op je hand.

Het is net als bij kleine kinderen belangrijk om consequent te zijn. Niet iets de ene keer wel toelaten en de andere keer niet. En vooral laten slapen als ze ligt te slapen, dat is heel belangrijk. Als je haar constant wakker maakt is het niet goed voor de ontwikkeling, en dan krijg je dus vaak katten die wat schuwer zijn of juist wat sneller krabben etc.

Ja zoiets denk ik eigenlijk ook.

Ik ben trouwens ook niet bang voor krasjes hoor, mag zo doen zoveel ze wil, alleen ik schrik gewoon nog een beetje van die onverwachte bewegingen, of als ze bv om mn schoot ligt en ineens haar nageltjes in mn benen zet. (nagels uitdoen is toch ook als ze het fijn vinden? )

Gewoon wennen.

Haha dankje iedereen.
Ik vind het ook wel dom van mezelf hoor, zo’n lief beestje, vind ik zelf ook, en dan schrik ik soms van haar. ;p

1 upje.

uup

Met andere dingen spelen :slightly_smiling_face:?
Je hebt toch van die stokjes met veren en balletjes enzo eraan voor katten? Dan hangt ze in ieder geval niet zomaar in je arm XD en als je haar beter leert kennen zie je het denk ik wel aankomen wanneer ze “uitschiet”
Ik heb nu een pup maar schrik af en toe ook nog als ze opeens in m’n been hapt omdat ze wilt spelen, haha