Nieuwe kamer inrichten

Hee meiden,
Binnenkort ga ik verhuizen en mag ik een nieuwe kamer inrichten. Ik heb al een beetje een idee hoe ik het zou willen hebben. Wil nu sowieso een tweepersoonsbed, ben 18 en vind dat wel eens tijd worden, een kledingkast met schuifdeuren want dat bespaard ruimte en een kleiner bureau dan dat ik nu heb. Tegenwoordig heb ik een kamer die ik al sinds groep 7 heb, dus het is wel eens leuk om te beginnen met een nieuwe start.
Alleen heb ik een paar opties en die wil ik aan jullie voorleggen.
Ik wil mijn muren gewoon licht hebben, liefst wit, maar niet dat ‘ziekenhuiswit’ en ik krijg een eikenhouten vloer. Er zitten deuren aan 2 kanten van de kamer, eentje voor het balkon (schuifpui) en eentje vanaf de gang.

Ik wil sowieso mijn bed aan de kant van de muur want dat scheelt ruimte, je kan hierdoor nog wel langs de schuifpui. Zit eraan te denken om een wat lager bed te nemen zodat het ruimtelijker lijkt. Zit nu nog te twijfelen over de grootte van het vloerkleed etc.

Dit is de indeling die ik het liefst wil in mijn kamer. Bureau staat naast mijn bed en kast tegen de muur, de spiegel wordt zo’n leuke staande spiegel. Enige probleem is: Waar moet ik mijn tv laten? Ouders willen liever niet boren in de muur.

Dit is een andere indeling, met de kast anders en een bijzetkastje ernaast waar ik mijn televisie op kan zetten.

En hoe moet ik het vloerkleed leggen? Ik wil over mijn bureaustoel zo’n schepenkleedje leggen. Vloerkleed kan hoogpolig of laagpolig, weet nog niet welke kleur. Hier wat voorbeelden

Hebben jullie verder nog tips, voor bijv. muurdecoratie? Voor sfeer in kamer brengen. Hoor het graag van jullie :upside_down_face:
Heb ook geen boekenkast meer omdat ik vind dat ik dan te veel meubels in mijn kamer heb staan, dus ik verwerk een soort ‘mini’ boekenkast in mijn kledingkast en mijn andere boeken bij de studeerkamer van mijn vader.

Thanks alvast!!

Ik las laatst dat je je vloerkleed altijd iets wat onder je bed moet schuiven, dat oogde ruimtelijker ofzoiets. Misschien kan je dat soort trucjes opzoeken. Maar waar zit je kledingkast nu? Er staat trouwens ook super veel op pinterest dus daar zou ik zeker een kijkje nemen :slightly_smiling_face:

M’n kast heb ik in die linker hoek geplaatst… Thanks voor de tip, zal zeker op Pinterest gaan kijken!