nieuwe kamer inrichten

Hoi meiden

ik ben momenteel bezig met mijn nieuwe kamer in te richten en ik heb nog niet zo goed idee wat ik met de kleuren wil hebben jullie misschien een idee?

Ik zelf twijfel nu tussen wit met roze of heel donkerrood donker blauw en zwart.

Groetje katje

Wat jij het mooist vind! Ik zou zelf gaan voor heeeel licht mintgroen en grijstinten maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat vind :slightly_smiling_face:.

ja dat klopt maar ik wil graag naar wat meer verschillende opties kijken dus ben benieuwd naar meer ideeën

Oké begrijpelijk. Ik zou goed nadenken over donkerrood, donkerblauw en zwart. Dit kan heel erg donker uitpakken. Maar ik houd dan persoonlijk ook erg van lichte ruimten.

Je zou eventueel ook kunnen kiezen voor wit met roze/paars in plaats van roze. Ik weet niet hoe oud je bent? En het schijnt dat roze de kleur is die het snelst verveeld. Een combinatie van roze en paars daarentegen is iets minder jongemeisjes achtig.

De eerste vraag die je jezelf kunt stellen is hoe donker je de kamer wilt.

ja dat is inderdaad een goede vraag die ik zelf heel moeilijk vind
zelf ben ik 18 dus wil eigenlijk ook wel een beetje een wat volwassenere kamer

Een kamer zou ik wanden bijvoorbeeld niet donker gaan verven, dat maakt het al snel klein. Maar je kan misschien wel donkerrode gordijnen nemen?

Ik heb vorige week al mijn muren wit geverfd en ben er erg blij mee. Nu kan ik met accesoires kleur in mn kamer brengen. Een muur in een kleur kan gaan vervelen (ervaring…).

Op Pinterest kan je heel veel ideeen vinden voor je kamer. Dat helpt mij ook heel erg!

Als je met donkere kleuren gaat werken, beperk dit dan zoveel mogelijk tot één gekleurde muur en de rest wit. Gebruik die donkere kleuren dan in je accessoires. Als je donkere kleuren gaat gebruiken op je muren wordt een ruimte al snel kleiner. Roze en wit kan ook leuk zijn, maar het kan wel sneller kinderlijk aandoen. Probeer dan grijs er in te verwerken ofzo en kies een moderne kleur roze. en Pinterest is ook heeeeeeeeeel erg leuk. Zoek op ‘kamer inspiratie’ of ‘room inspiration’ met de gewenste kleuren. Of zoek naar kleurenschema’s, daar staan er echt heel veel van op Pinterest. Zoek op ‘colour scheme’ of ‘color palette.’ Zo heb ik inspiratie opgedaan voor het inrichten van m’n huis :slightly_smiling_face:

ja bedankt dat zijn goede ideeën inmiddels ben ik verder gaan kijken en denk ik dat ik het donkere alleen in de accessoires wil verwerken en ik ben nu ook aan het kijken naar een wand met foto behang

Ik vind het zelf altijd als de hele kamer wit geverfd is. En dan ingericht met een Scandinavische stijl (als je dat op pinterest zoekt, dan krijg je heel veel leuke resultaten). Ik zou dan zelf voor een bruin/grijs kleurtje met een ander licht kleurtje als licht roze of mint.

ik vind zelf lichtroze/beige heel mooi. Als je donkere kleuren gebruikt lijkt de kamer namelijk al snel kleiner. Veel succes met het inrichten!

ja bedankt voor alle tips ik ben alweer een stuk verder

Ik heb wel eens mijn kamer in roze met wit gehad.
Ik had toen oudroze met wit behang op een langere muur, 2 korte muren in dezelfde tint roze en de andere lange muur wit. Hier kun je natuurlijk in varieren.

Maar je zou bijvoorbeeld ook 1 muur wit met oudroze/ pastelroze en grijstinten een streepdesign (brede strepen en dan bijv. 3/4 diktes die je afwisselt o.i.d.) op je muur kunnen maken en de rest van de muren wit doen, als je dan roze accessoires koopt kun je zo de kleur doorvoeren in je kamer. Als je er dan ooit zat van wordt hoef je ook alleen maar de roze banen over te verven :wink: Scheelt ook weer. Ik heb zelf zoiets ook maar dan met mintgroen, wit en grijsbruin. In een note kan ik je evt wel foto sturen van die muur, krijg er altijd heel veel complimenten over en heb hetzelfde nooit op pinterest kunnen vinden

Ik zou zelf voor lichte kleuren gaan maar ik heb mijn kamer ook ooit eens met allemaal verschillende kleuren gehad.

De basis (muren) zou je wit/licht grijs kunnen doen dat is tijdloos en dan heb je heel veel mogelijkheden om te combineren. Met accessoires en materialen (hout/koper/marmer/steen) kun je de kamer dan naar eigen wens sfeer geven.

Wat iedereen hierboven zegt!
Ik hou zelf heel erg van Scandinavische interieur en om m’n kamer zo licht en ruimtelijk mogelijk te houden. Pinterest is echt een aanrader!