Nieuwe jongen op school en als buurman, hoe contact maken?

Hoi,
Er is 2 week geleden een jongen bij mij op school gekomen die dus ook schuin tegenover mij blijkt is gaan wonen. Het zou echt leuk zijn als ik contact met hem zou krijgen, maar hoe?!
Ik ben echt een ramp met “de eerste stap zetten” … om gewoon uit het niets te beginnen praten met een jongen die ik helemaal niet ken. Maargoed… ergens moet je toch beginnen.

Ik dacht zelf dat ik morgen op school tegen hem zou zeggen: "jij bent toch nieuw hier op school? - ben je ook heel toevallig naar [straatnaam] verhuisd? - dan woon ik schuin tegenover jouw! - nou welkom in de buurt en op school " Zo iets… en als ik dan een begin-zin heb… wat dan? Hoe zet ik zo een gesprek voort op een andere keer zodat er echt contact ontstaat? Zoals gezecht ik ben hier echt een ramp in. :bored:

Weten jullie misschien iets?
xxx

Ik zou op school zeggen van “Hey, jij woont toch bij mij in de straat?” en dan begint het gesprekje zelf wel denk ik.
Of andersom op straat “Hey, jij zit toch op de hmhmhm school?”

En dan vragen of hij het naar zijn zin heeft, interesse tonen (:

Bel bij hem aan en zeg dat je,je huis niet in kan komen en dat je zo lang even bij hem mag blijven omdat je ouders ook nog niet thuis zijn.
En knoop dan een gesprekje met hem aan.
En dan kun je hem later op school ook nog een keertje aanspreken.
Succes!!

Als je hem eens voor het huis langs ziet komen, kun je hem verwelkomen in de straat en vragen of hij naar *naam* school ook gaat…

Wie gaat er nou aanbellen bij nieuwe mensen dat je niet binnen kan komen in je eigen huis, terwijl je die mensen waarbij je aanbelt geeneens kent? haha.

Ja, ik zou gewoon iets zeggen op school van; Hee jij bent toch bij mij in de straat komen wonen? Dan ontstaat er vanzelf wel een gesprek.

Dan kun je hem gelijk leren kennen en als je hem er dan op attendeert dat je bij hem op school zit zou hij je vast wel binnen laten

oke ik heb ook zoiets oke schrik niet maar ik ben in mijn nieuwe huis gaan wonen 2 jaar geleden haha, maar ik kom er laatst pas achter dat ik echt een hele leuke buurjongen heb, die ook nog eens bij mij op school zit, ik vind hem heel leuk alleen ik durf de eerste stap niet te zeggen aangezien hij op school in een ander gebouw dan mij zit, dus er naar toe gaan is ook overdreven, maar na een tijdje weet ik wat zijn naam is ( Ik happy ) hij zit namelijk bij een wat oudere vriendin van mij in de klas, wat moet ik nu doen ?? ik zie hem bijna niet en als ik hem zie durf ik niks te zeggen terwijl ik wel weet dat hij kijkt :$$ help…

hey woon jij nou niet in mijn straat?
Oh wat leuk dat je hier nu ook op school zit.
Wat voor opleiding/vakken volg je?
Vind je het al een beetje leuk hier?
Als je iets nodig hebt of wilt weten waar leuke tentjes (bijvoorbeeld) zitten kan je het aan mij vragen/als je een keer iets wilt drinken kan dat bij mij blablabla…

bak een appeltaart om hem te verwelkomen! haha!

nee serieus: de suggestie die je zelf geeft klinkt prima en ik vind dat hier ook nog wel leuke dingen tussen staan hoor :slightly_smiling_face: