nieuwe hond?

onze hond is pas overleden, en iedereen hier is er behoorlijk kapot van.
nou willen we een nieuwe hond, maar mijn moeder wil niet hetzelfde ras. we weten eigenlijk niet zo veel van honden, maar ze wou een trouwe hond die zich wel aan zijn gezin ; ‘hecht’ zegmaar. weet iemand , of heeft iemand een hond met een ras dat dat een beetje heeft? xx

Een labrador.

Labrador, Golden Retriever, Sint Bernard?

Een duitse herder, border collie, labrador of golden retriever…

Ik heb er niet zo veel verstand van maar dat vind ik in elk geval mooie honden.

Friese Stabij

Een kruising tussen een golden retriever en een labrador. die kruisingen zijn echt mooi, hebben wij ook!

en het is de meest lieve hond die ik ooit heb gezien en dat zeg ik echt niet omdat hij van ons is maar eerst moest ik huilen en toen kwam hij naar me toe gelopen en ging tegen mij aan liggen en toen gaf hij mij kusjes op mijn wang en ging hij mij allemaal knuffelen haha :grinning:

Google…

wij hebben golden retriever, lief beest :slightly_smiling_face:

Je moeder wil niet hetzelfde ras, maar van welk ras was jullie oude hond dan?
Wij hebben een labrador, da’s een geweldig ras, vind ik (:

vriendin van mij heeft die ook, maar die is echt vervelend, super druk en kauwt op alles, springt op tafels en eet alles wat ie tegen komt (ook van het aanrecht) -.-
maar miss ligt dat aan dat beest

Wij hebben ook een labrador, super lief beest en hecht zoals jij zegt. Als wij bijvoorbeeld tv kijken komt hij er op zijn kleedje gezellig bij liggen en hij houdt ervan om geknuffeld te worden.

Niet nemen als je in een druk gezin woont! Ik heb er een en het zijn hele gevoelige honden die NIET kunnen tegen ruzie, geschreeuw etc, daar worden ze super gestresst van! En ze hebben héél veel beweging nodig.

Oh dit klinkt nou heel negatief ^
Hij is heeeeel lief en leuk hoor, alleen snel stresserig etc ;d.

^Klopt, Border Collies zijn stressgevoelig en druk, maar wel echt zo’n hond die bij het gezin hoort zeg maar… :stuck_out_tongue:

nova scotia duck tolling retriever
die zijn net iets kleiner dan een golden retriever of labrador en dat vonden wij wel handig omdat we toch een grote soort hond wouden, maar ook niet te groot

geen idee.

up

Hmmm, dat klinkt een beetje als mijn hond, haha! Dat klinkt precies als mijn hond eigenlijk. En da’s een labrador. Dus dat zal niet aan het ras liggen.

wij hebben een heel erg grote tuin, en mn stiefvader werkt zowat al z’n vrije tijd in de tuin, met de hond er eerst bij. en we wonen vlak naast het bos waar we vaak heen gaan, zal het dan kunnen ?