Nieuwe hobby/sport

Ik ben opzoek naar een nieuwe hobby/sport, ik heb iets nodig waar ik tijd in wil steken en waar ik blij van word. Het zou ook heel leuk zijn als ik er evt. nieuwe vriendinnen zou kunnen maken. Dus ik wilde vragen, hebben jullie misschien ideeën? :slightly_smiling_face:

Ik dacht zelf tot nu toe aan:

• instrument spelen (gitaar of piano)
  • dansen (streetdance)
  • sieraden maken
  • bloggen
  • schrijven

(Btw, misschien is dit wel handig om te weten: ik ben 15, ik houd niet van balsporten en ik ben een meisje-meisje)

xxx

hmm maar dan vallen een instrument spelen, sieraden maken en schrijven eigenlijk al af… want daarbij maak je geen vrienden.

Alleen dansen vind ik een sport van dat rijtje.

Ga zwemmen :slightly_smiling_face:

Ik houd zelf ook echt ab-so-luut niet van balsporten, maar dat zijn meestal wel de sporten waarbij je de meeste vrienden maakt. Ik speel wel twee instrumenten, en dat vind ik heel leuk om te doen en ik heb daar ook vriendinnen. Dus als je vriendinnen wil maken en geen zin hebt in een sport, zou ik dat gaan doen :slightly_smiling_face:

Ja inderdaad. Bij balsporten speel je meestal in een team, dus ook makkelijker vrienden te maken.
Als je er echt niet van houdt, zou ik voor dansen of instrument spelen gaan. Bij dansen kan je gemakkelijk vrienden maken omdat je in een groep bent. Bij instrumenten wat minder, maar het kan wel!

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als jou. En het lijstje wat jij op noemt zat ik ook al aan te denken en ik heb opzich ook wel een leuk idee om mee te bloggen alleen ik heb zoiets van ja dan moet je hoofd er ook op (ik wil met iets met outfits doen) en ik weet eigenlijk niet of ik wel met mn hoofd zo op internet wil…
Daarnaast denk ik dat ik keyboard wil leren spelen, zelf proberen te ontvogelen.
sieraden maken lijkt me ook erg leuk! Ik kan alleen geen mooie kralen vinden :frowning_face: Dus als iemand nog tips heeft?
Dansen doe ik zelf al 2x in de week maar je kan ook op youtube kijken, daar staan ook leuke workouts op!
je kan ook gaan skeeleren, touwtje springen of hardlopen. Dit kan ook met een vriendin.

Activiteiten waar je vriendinnen mee kan maken:

• cursus/workshop zoals schilderen, zingen, rappen, dansen
  • groepssport zoals paardrijden, zumba, dansen of fitness groepslessen
  • buitenschoolse activiteiten zoals de feestcommissie of schoolkrant