Nieuwe gsm - gegevens overzetten

Hallo!

Binnenkort zal ik een nieuwe gsm kopen, maar natuurlijk zou ik graag al mijn gegevens van mijn vorige gsm houden. Nu verbond ik daarnet mijn kabeltje met de pc, maar daar staan enkel foto’s en muziek op. Ik zou wel heel graag mijn contacten behouden, maar die vind ik nergens terug. Ik heb ze wel opgeslagen op de geheugenkaart. Nu haalde ik dat kaartje eruit, en dat is eentje van 2gb, echt miniklein :wink: Ik dacht dat dat ergens in mijn pc ging passen, maar niet dus. Bij mijn volgende gsm ga ik volgens mij wel een groter geheugen nodig hebben, dus dan gaat dat kaartje niet passen in die nieuwe gsm denk ik. Dus hoe zorg ik dat ik al mijn gegevens nog heb? Ik ben nogal een ‘noob’ op dit vlak en veel van de nieuwe technologie heb ik niet mee. Iemand die kan helpen en duidelijkheid scheppen?

Niet citeren aub :slightly_smiling_face:

Als je de simkaart houd, kan je proberen je contacten op de simkaart te zetten? Dat kan meestal ergens bij de instellingen.

En het formaat van je kaartje heeft niks te maken met hoeveel er op kan haha. Zou heel goed kunnen dat in beide apparaten een micro sim kan.

Ooh, een geheugenkaart is geen simkaart? :flushed:

Nee dat is nogal een groot verschil… Je geheugen(sd)kaartje gaat indd niet in je computer passen, heb je een adapter voor nodig. Je simkaart is het kaartje waardoor je kan bellen/smsen. Een aantal telefoons slaan je contacten standaard op je telefoongeheugen op (dus ook niet op je sd kaartje) een aantal op je simkaart. Je zou even moeten kijken waar ze bij jou op staan. Staan ze op je simkaart, hoef je niets te doen. Staan ze er niet op, moet je ze erheen kopieeren.

Oké, bedankt!!