Nieuwe gaatjes (oorbellen) wat te doen? tegen dichtgroeien

Ik heb sinds 6-7 weken oorbellen,
na 6 weken mocht ik ze uitdoen, en heb ik ze overdag ingehouden (nieuwe) en s’avonds geen oorbellen ingehad.
Maar in die nacht is er 1 beetje dichtgegroeid!
Met veel moeite en pijn heb ik die ene gaatje weer goed kunnen krijgen, en een weekje m’n oude oorbellen weer ingedaan.
Mijn vraag is; hoe hebben jullie dat gedaan in het begin? s’avonds tóg uitgedaan of…

SORRY ALS HIER AL TOPICS OVER ZIJN! dat zei me zusje ookal, maar ik kon geen andere topics hier precies over vinden, en ik ben ook helemaal nieuw op girlscene…

• ik zit op m’n zusjes account, vandaar *

Hm. Ik heb een halfjaar lang ontstekingsknopjes gehad die ik er gewoon helemaal niet mocht uithalen dus ik had het ietsje anders.

Als ik jou was zou ik echte zilveren oorbellen kopen, want plastic oorbellen kunnen nogal snel gaan ontsteken (ik kan sowieso niet goed tegen die plastic oorbellen ookal zijn ze nickel vrij). Dan zou ik die gewoon een paar maanden altijd inhouden, zodat de gaatjes goed kunnen herstellen. Wat ik doe is, als ik plastic oorbellen in wil, de plastic dingen gewoon 1 dag dragen, 's avonds weer de zilveren indoen en 's ochtends weer de plastic indoen. (:

Veel succes!

@iPad Dankje! ik kan inderdaad wel zilveren ringetjes nemen…
maar, die van mij ontsteken niet…? alleen kijk, ze groeien heel snel vast als ik ze s’nachts uitdoe, ( terwijl de vrouw die mij prikte, zei dat t moest!)

Inderdaad echt zilver kopen, aangezien het wondje open is kan je sneller ontstekingen krijgen.
Ik zelf slaap eigenlijk gewoon met oorbellen in als ik knopjes in heb.

Ik moest in het begin altijd mijn knopjes inhouden ook snachts

Bij mij groeiden ze ook een beetje dicht na zes weken, je kan je knopjes nog langer inhouden. Na een tijdje merk je dat er misschien nog maar een heel dun velletje opkomt, die kan je echt zo doorprikken, en daarna groeien ze helemaal niet meer dicht.

ik hield ze gewoon in.

snachts je knopjes inhouden en overdag gewoon oorbellen naar keuze? groeien ze iig niet dicht.

Haha BRRRR ik heb vorige maand precies hetzelfde gehad, alleen waren ze in 1 nacht allebei dichtgegroeid xD

Gaat dat? Want die knopjes waarmee geschoten is (die bedoel je toch?) zijn dikker, en ik denk, dat in de loop van de dag, dat al dichtgaat tot de dikte van die oorbel, dus dat die knopjes er 's avonds niet meer ingaan…

Mijn plan is nu om van die mini-oorbelletjes te kopen, wel “normale” maar een beetje plat, en dat worden dan mijn “nacht” oorbellen, tot ik OOIT weer de moed heb om zonder oorbellen te slapen, maar ik denk dat dat nooit meer gebeurd, HELL dat deed pijn om te doorprikken, never again!!

Hmm. Het lijkt me handiger als je, je oude oorbellen dan wat langer inhoud.

Je kunt ook terug gaan naar de zaak waar ze je gaatjes hebben geschoten en vragen wat hun de beste oplossing lijkt. Misschien dat ze uiteindelijk toch zeggen dat je er mee mag slapen.

Jaa, idd… dankjewel voor alle reacties, het helpt me echt een hoop!
Maar hoe hebben jullie dat dan gedaan in het begin?

-

up? :frowning_face:

Ik hield mijn oorbellen gewoon in, hoefde ze dus niet per se uit te doen 's nachts.
En ik moest er elke dag (ik deed 's ochtends en 's avonds) druppeltjes op doen en ze dan een paar keer ronddraaien.

Ik hield mijn eerste knopjes gewoon de eerste 6 weken in.
Daarna verwisselt voor andere knopjes.
Ik heb ze eigenlijk nooit uit 's nachts. Ook al groeien ze nu niet meer zo snel dicht na 16 jaar.
Dus ik zou zeggen gewoon inhouden.

Ik heb pas ook weer 2 gaatjes erbij laten schieten. Ik zou ze echt een flinke tijd altijd in houden, tot dat ze helemaal goed zijn, zeg maar. Dus als je overdag wat anders in wilt, gewoon 's avonds weer je zweerknopje in doen, dan groeien ze niet dicht.

Wat raar trouwens dat die vrouw zei dat je ze juist 's nacht uit moest doen.
Tegen mij zei ze dat ik de komende 6 weken ze in moet houden, er absoluut niet aan mocht komen alleen om 2 keer daags te druppelen. Ook het draaien, wat ze vroeger zeiden, schijnt super slecht te zijn!

Jaaa, maar na 6 weken kan je ze beter snáchts uitdoen zei ze