ik heb een zus van 16
maar heb nu ook een nieuwe stief zus van 15
ik kan heel goed omgaan met mijn eigen zus maar mijn stiefzus is echt zo anders dan ons en dat hindert zo vaak.
ik geef haar zo veel maar uiteindelijk krijg ik zo weinig terug en dat vind ik zo vervelend dat ik gewoon alles met mijn eigen zus kan delen maar gewoon helemaal niks tegen haar kan zeggen ofzo.
wat kan ik doen om die band beter te maken…
Er is vast wel iets wat jullie allebei leuk vinden, ga dat samen met haar doen:p winkelen, ofmiss iets sportiefs?
dat is het probleem ze is maar de helft van de tijd thuis en in de stad hebebn we toch niet de zelfde smaak dus dat schiet ook niet op
Hmm lastig, ja weetniet of jullie uberhaupt een zelfde interesse hebben… Uiteenlopend van tv series tot snowboarden :p. Miss dat t over tijdje al wt beter gaat als je elkaar beter kent.
ja maar we wonen nu ongeveel al een jaar bij elkaar dan moet je elkaar toch wel een beetje kennen??
Kun je een voorbeeld noemen… Want je zegt dat je haar veel geeft maar weinig terug krijgt?
nja verder als jullie al zoveel verschillen moet je ook niet zoveel van verwachten. En daarbij hoef je toch niet perse dezelfde band te hebben als met je zus?
maargoed als je er echt verandering in wilt brengen, kun je eerst een gesprek met haar aangaan. Over haar hobby’s, beetje interesse tonen in haar dingen (ookal boeit het je misschien niet. als je snapt wat ik bedoel)
nou gewoon ik leen van alles uit aan haar en zij heeft een parkiet en die moet altijd s`avonds op de badkamer staan want anders kan ze niet slapen waardoor als ik s`ochtends wil dochen de badkamer vol licht met veren en dat beest er nog staat omdat zij nog niet wakker is
en ja zo allemaal kleine dingetjes
Misschien eerste een goed gesprek, als jullie allebei de band willen versterken zal het
lukken, niet als het alleen van jou kant komt.
Parkiet ‘s avonds op de badkamer!? Wel een apart voorbeeld zeg. En dat mag ook gewoon ?
Verder heb ik ook niet echt tips… Alleen dat je met haar moet praten en ja, veel geduld hebben i think x’]
Dus jij zet je in voor haar, maar het kan haar niets schelen?
Het moet van 2 kanten komen, je bent toch zeker geen deurmat.
Als het haar niets kan schelen, laat het dan maar. Ze krijgt er later nog wel spijt van.
ja dat is misschien wel zo maar ik vind dat zelf ook wel jammer