Nieuwe dingen doen

Ik zit nu in mn eerste hbo jaar en vrienden zijn op kamers gegaan en hebben nu echt al een eigen leven. Terwijl ik nog graag met hun afspreek en nog moet wennen aan mijn nieuwe klasgenootjes. Maar ik merk dat zij echt gewoon al een heel nieuw leven hebben en ik, ja een soort van alleen achterblijf ofzo. Ik heb doordeweeks bijna niks te doen en in de weekenden alleen maar uitgaan op 1 plek met 1 vriend.
Ik wil ook verder met mijn leven en leuke nieuwe dingen doen. Hebben jullie goede ideen/tips om mijn leven weer interessant te maken en leuk?

Wat dacht je van vrienden maken met je klasgenootjes en met hun nieuwe dingen gaan doen?

Ik vind dat nog een beetje lastig, ze komen uit een andere stad bijv. en ik vind het ook geen types om bff’s mee te worden, maar misschien omdat het nog een beetje onwennig is.

Actiever worden in studie/studentenvereniging? Of studentensportvereniging?

Of zelf ook op kamers gaan?

Ik had het daar vorig jaar ook wel last van.het heeft ook enigszins tijd nodig, maar probeer ook zelf wat te ondernemen. Sportclub, studievereniging, zoiets, en het scheelt ook echt veel als je zelf ook op kamers gaat…

Vriendjes maken bij t uitgaan of vragen of die vriend zijn vrienden/vriendinnen meeneemt en daar vriendjes mee maken

Ik zou bij een (studenten)vereniging gaan dan, nieuwe mensen genoeg!

Dat heb ik ook wel gehad ja, al mijn vriendinnen gingen hun eigen weg. Ik heb toen wat nieuwe vrienden gemaakt, en dat is best wel moeilijk. Het is dan lang niet zo vertrouwd als je oude vertrouwde vriendinnen, en als er in je klas niet leuke vriendinnen voor je tussen zitten kun je misschien op een sportclub gaan, of of een toneelclub? Gewoon iets waarbij je veel andere mensen tegenkomt.

Nouja, dat is het dus. Een sportclub, ik zou niet weten wat voor sport, en verder een toneelclub is niet mijn ding maar andere cursussen of dat soort groepen sta ik wel voor open. Alleen weet ik niet echt wat leuk is, wat ik leuk vind.

up!

Ga workshops doen. Zoek een hobby.