NIEUWE computer maakt een stofzuigergeluid

~hoi,

mijn computer maakt een stofzuigergeluid.

Dat is volgens mij het ventilatortje dat er voor zorgt dat je computer niet oververhit raakt. Volgens mij is dat niks ernstigs.
Zit er een soort roostertje in je computer? Misschien moet je daar de stofzuiger even bijhouden want als daar veel stof komt is het geluid erger.

Aan de onderkant van mijn laptop zitten kleine gaatjes, en daar ga ik wel eens met de stofzuiger langs. Anders maar even terug naar de winkel om te vragen of zij het weten!

Even je rooster gaan stofzuigen. Doe ik ook wel is, want bij mijn vorige pc raaktte het roostertje zo overhit dat het ineens ontplofte. En dat wil je niet hebben hoor.

Aahhhhh nooit je stofzuiger bij de computer houden O_O je stofzuiger is vaak statisch en dat kan je computer echt kapot maken!

Een nieuwe computer kan nog niet veel stof erin zitten, maar als er stof in zit moet je een zak met lucht kopen bij een computer winkel en die erin los laten zeg maar…anders even langs een computer brengen kunnen zij het even voor je doen :slightly_smiling_face:

Het kan ook zijn dat er een cd’tje in de computer zit? Soms houdt het geluid ook weleens na een dag op!

Huh, dat is toch normaal? Als je laptop/computer een paar uur aanstaat is ie heet en begin hij geluid te maken (dat ventilator dingetje waar lucht uit komt).

haha en zakje lucht kopen :’).
heb de computer gewoon een uur uitgezet en daarna ging het weer goed!

Dit had mijn laptop ook na een maand, bleek een fabrieksfoutje in te zitten, was iets met de ventilator. Ze hebben hem toen dus gratis opgestuurd en gerepareerd.

je kunt ook een progammatje installeren waardoor je dit hoger/lager kan zetten.
Ik gebruik zelf MSI afterburner daarvoor. En dan kan je de fan speed hoger/lager zetten

Mijn opa is computertechnicus en zelfs hij doet het…

Het kan ook zijn dat je misschien te weinig venitilatoren heb in je PC om de PC koel te houden. Ik had dat ook met mijn oude PC. Net nieuw maar maakte al veel lawaai. Later hebben ze een extra ventilator erbij gedaan en nooit meer lawaai.

HAHAHA die titel…
maar ik heb hier geen verstand van…

Dat is idd heel normaal