Nieuwe camera

Ik heb hard hulp nodig. Ik ga een jaar naar Spanje toe en wil in Spanje heel veel foto’s gaan maken. Ik heb alleen nog geen camera.

Het probleem is alleen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel camera’s op de markt, dat ik echt niet meer weet welke ik moet kopen.

Ik zal mijn ‘‘eisen’’ even op een rijtje zetten.

• Goede kwaliteit foto’s
  • Gewoon een digitale camera, niet spiegelreflex enzovoort
  • Compact
  • Mogelijkheid tot extra geheugen toevoegen
  • Niet heel erg moeilijk te bedienen

Alvast bedankt voor jullie hulp.

fuji

http://www.bol.com/nl/p/e…00000011112622/index.html

deze gebruiken wij op vakantie. Heel fijn en maakt gewoon mooie foto’s :wink:.
Zie ook de recensie bij bol.com

Van dat extra geheugen weet ik niet uit mn hoofd, volgens mij kan er wel een kaartje in maar die kun je natuurlijk ook verwisselen. Iig is die bij ons nooit vol gekomen in 3 weken naar thailand xD. (en ja, erg veel foto’s gemaakt)

fuji is indd heel fijn ^^

Nog andere merken/ideeën?

Bij nader inzien hoeft de camera niet perse onderwater te kunnen. Deze functie/mogelijkheid zal ik weinig tot nooit gebruiken.

Er zijn veel goedkopere compact camera’s, die ook goed zijn. Ik heb een Sony DSC-W230, die is nu best goed koop, en ik vind dat hij hele fijne vakantie kiekjes maakt, goede kwaliteit en er zitten leuke functies op. :slightly_smiling_face:

ik heb een nieuwe Sony DSC-WS10 maar dat ding is echt crap, mijn casio exilim z-22 (is inmiddels van d markt) maakt echt geweldige foto’s en dit is daar niks bij… mijn type is dan wel neit meer te krijgen, maar mischien een andere casio?

Oké dan zou ik die in ieder geval niet willen hebben. Nog andere tips?

Ik heb een canon powershot… echt een topding! maar ik heb hem alweer drie jaar… weet niet of hij nog te koop is, maar dan zal hij in ieder geval een stuk goedkoper zijn als toen.

Canon Powershot A2200. Topcamera, 89,- euro.