Nieuwe camera (goede macro foto's)

Heee iedereen! Mijn camera is kapot gegaan door slijtage. Ik maakte heel veel foto’s en daardoor gingen op een gegeven moment de batterijen heel snel leeg en ging de camera vanzelf uit. Dat is nu al bij 2 camera’s gebeurt… :frowning_face: Ik ga nu een nieuwe camera kopen.En dit vind ik het belangrijkste:

• eentje die lang meegaat
  • goede macro stand!
  • niet te ingewikkeld
  • niet duurder dan ¤200

Waarschijnlijk zal dit niet allemaal lukken…

Misschien hebben jullie zelf een fijne camera, of weten jullie misschien welke camera bij mij zou passen? :grinning:

xxxxxx

up

maar verander het asjeblieeeft naar duurder DAN DAN DAN DAN DAN

spiegelreflects ofwat?^^

Een goede spiegelreflex die niet duurder is dan 200 euro? Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.

oeps :flushed:

Het hoeft geen spiegelreflex te zijn :grinning:

Hmm iets uit de Fuji Finepix serie?

Of uit de Canon Ixus serie?
Deze heb ik zelf, superfijn toestelletje! Heb er twee hele dagen alleen maar foto’s mee gemaakt in Barcelona en kreeg niet eens een melding dat hij bijna leeg was. Hij heeft ook geen batterijen, maar een accu.
En kennelijk is hij nu afgeprijsd, helemaal mooi.

Dat zou ik doen. Ik kon geweldig dichtbij komen met de macrostand. En ze zijn ook niet superduur, onder de 200 euro in ieder geval.

Ik heb afgelopen maand een camera gekocht na máánden reviews lezen (wou eerst spiegelreflex maar toen toch maar niet haha) en foto’s die ermee gemaakt waren bekijken, en toen heb ik deze gekocht: panasonic fz38.

Je kan -al zeg ik het zelf, trouwens vele anderen ook want op buitenlandse sites zoals amazon heeft ie met zo’n 80 reviews gemiddeld een 9- echt goede macro foto’s maken! ik heb foto’s van vlinders, bloemen en spinnen waarbij je echt de haren kan tellen!
de batterij gaat ook heel lang mee. op vakantie maakte ik wel meer dan 100 foto’s per dag ofzo en de accu ging paar dagen mee. Hij kan trouwens ook hd filmen en heeft 18x optische zoom.

Oké heel verhaal maar komt erop neer dat ik er tevreden mee ben :grin: voor meer info moet je maar is op amazon of kieskeurig kijken. In mijn onderschrift staat ook link met paar van mijn foto’s… (hij was btw ¤250 maar je kunt hem vast goedkoper krijgen al helemaal nu er 2 nieuwe modellen zijn en de prijs gegarandeerd zal dalen)

http://static.bol.com/imgbase0/SCECOVER/FC/2/8/3/2/1/2832157.gif

Neem in ieder geval GEEN Casio.

Ja ik had destijds toen ik mn eigen camera wou kopen, veel over die finepix met zoomlens gelezen en in me handen gehad. Werkte allemaal fijn, maar het nadeel was toch wel dat ie op batterijen is (:

Ik heb de Canon SX 200 IS ofzo xd hij is heel erg fijn, al start hij wat langzaam op en datzelfde geldt voor het uitgaan…

http://www.streamingvidonline.com/images/cameras/canon-powershot-sx200-is.jpg

Fujifilm Finepix S2000HD heb ik zelf, fijn dingetje en eigenlijk helemaaaaal niet duur! Maakt goeie foto’s en filmpjes, is niet zo heel ingewikkeld (je moet er wel een beetje handig in worden), je kunt goed inzoomen en hij maakt ook mooie macro foto’s. Klik!

inderdaad iets uit de Fujifilm Finepix serie, ik heb er een met supermacro die tot 1 cm gaat. super kwaliteit. op bol.com staan er ook een aantal onder de 200 die er wel redelijk professioneel uit zien.

Wat fijn dat er zo veel mensen reageren! :slightly_smiling_face: Is het zo dat een accu langer meegaat? I.v.m slijtage?

die Fuji Finepix lijkt me wel wat, ik ga eens even kijken!