Nieuwe baan partner

Hallo,

Ik plaats dit bericht omdat ik er nogal mee zit. Gelieve alleen fatsoenlijke reacties.

Mijn partner wil een nieuwe baan. Er is genoeg werk overal, maar van alle banen kiest hij steward. Gisteren vroeg hij wat ik ervan vond als hij daarvoor ging solliciteren. Hij is net terug van vakantie(per vliegtuig) en sinds dien heeft hij dit idee in zijn hoofd gehaald, omdat hij ook met het cabine personeel heeft gesproken. Ik ken hem totaal niet meer terug sinds zijn vakantie in alles, net alsof ik een vreemde ben gaan ophalen.

Ik worstel nu met 2 gevoelens. Aan de ene kant wil ik het hem gunnen en dat hij er blij van wordt, maar aan de andere kant betwijfel ik of ik daar zelf gelukkig van word. Vaak lees je dan: Ja een partner moet de ander hierin steunen en moet hierover niet zeuren, maar ja, vergeet je dan jezelf compleet voor een ander of niet? Erg moeilijk dus om mee om te gaan.

Als ik de vacature bekijk dan betekend het dus dat hij bijna nooit meer thuis gaat zijn, in tegenstelling tot nu en dat we binnen 1 uur van Schiphol moeten wonen, wat weer betekend dat ik uiteindelijk zal moeten verhuizen, ander werk vinden terwijl ik net een nieuwe baan heb en alles en iedereen die me lief is moet achterlaten omdat zij veel te ver weg van Schiphol wonen(meer dan 130km misschien wel verder). Het betekend dus dat ik vaak alleen zal zitten(ook 's nachts) in een omgeving die ik nauwelijks ken zonder vrienden en familie of mensen die ik ken. Ook zie ik onze hele toekomst in de soep vallen.

Natuurlijk denk ik: ik wil mijn partner gelukkig zien, maar ten koste van mijn eigen geluk? Een hele moeilijke keuze dus. Hebben jullie misschien tips, advies of zelfs ervaringen om te delen? Hoe moet ik hiermee omgaan? Voor mij is dit erg lastig en stressvol.

Heb je niet een bepaalde opleiding nodig tot steward? Wilt hij steward worden op Schiphol of echt in het vliegtuig zelf? Ik zou het allemaal een beetje afwachten tot het echt concreet iets wordt maar weet niet of dat het beste advies is.

Volgens het cabine personeel krijgt hij dan een interne opleiding van 2 maanden.

Even iets nieuws tikken.

Verwijderd ivm persoonlijke informatie

Hallo Janneke,

We zijn sinds eind juni samen. Dat is dus nog niet zo heel erg lang. Hij is inderdaad zomaar ineens met dit idee gekomen zonder na te denken wat voor invloed dit heeft op mij en de toekomst die we hadden besproken en wat voor gevolgen dat heeft. Mijn vorige relatie was ook zo’n relatie dat mijn ex nooit geen tijd had en altijd aan het werk was en op onregelmatige tijden thuis. Ik was de huisvrouw maar deed volgens hem nooit iets goed en moest maar beter m’n best doen terwijl ik al 200% boven maximaal gas zat. En daar zijn nog wel meerdere dingen gebeurd, maar ik kan je vertellen dat die relatie mij helemaal kapot heeft gemaakt. Datzelfde pad zie ik niet nog een keer zitten nu ik net weer op de rit ben. Ik moet nog beginnen aan mijn nieuwe baan en heb sinds kort ook een eigen huisje na de relatiebreuk met mijn ex 5 maanden geleden. Erg moeilijk dus.

Als je pas net met hem samen bent, zou ik het lekker laten afhangen van wat hij doet. Maar zeker niet jouw leven opgeven voor hem!

Misschien wordt het niks tussen jullie, ben je toch te verschillend, of wat dan ook. Het klinkt alsof je al genoeg aan je hoofd hebt. En wees trots op jezelf dat je een eigen plek hebt, focus op je nieuwe baan. Juiste persoon kom je nog wel tegen.

Pas sinds eind juni samen, dan zou ik echt niet alles opgeven voor deze plotselinge opwelling van hem. Ik zou hem gewoon eerlijk zeggen wat je dwars zit, gewoon wat je ons hier vertelt. En wat hij daarmee doet zie je dan vanzelf.

Als het nog maar zo kort is dat jullie samen zijn zou ik persoonlijk echt niet helemaal gaan verhuizen of wat hij dan ook verwacht van jou. Jammer dan, maar als het zo al begint zou ik er al geen zin meer in hebben.

1 like

Ik ken iemand die steward is, hij is inderdaad vaak dagenlang weg van huis. Dat lijkt mij echt vreselijk als partner, dus kan me je gevoelens goed voorstellen. Ik zou dan ook echt niet m’n leven omgooien daarvoor, zeker niet als je nog maar zo kort samen bent.
Ik zou hier heel eerlijk over zijn tegenover hem dat je dat niet ziet zitten. Zijn geluk is niet belangrijker dan het jouwe.

Je hebt 1.5 maand met deze man. Daarbij: waarom zou je jezelf doelbewust in een situatie zetten waar je diepongelukkig van wordt?