Nieuwe baan en vakantie, help?

Hai,

ik werk nu 2 jaar bij hema en dat stopt per 31 mei, en vanaf 5 juni begin ik voor 37 uur bij m’n nieuwe baan. Hier heb ik twee maanden proeftijd. Ik wil alleen heel graag twee weken vakantie aan 't einde van augustus, is het verstandig om dit nu aan te vragen, of zodra ik ben begonnen bij dat nieuwe bedrijf? Of helemaal niet, dat ik het ergens in oktober ofzo doe? Ik weet niet wat verstandig is…

Gewoon vragen aan je nieuwe baas wanneer het mogelijk is om vakantie op te nemen. Zo simpel is het :wink:

Ik ben bang dat ze dan zoiets hebben van oh ze begint nu al over vakantie en dat ze dat dan gaan meenemen in hoe ik mijn werk doe ofzo haha

Ik zou het gewoon vragen omdat ze meestal ook op tijd willen beginnen met de roosters voor de vakantie! Denk dat ze het juist fijn vinden als je er op tijd mee komt :slightly_smiling_face:

Dit + vakantie in de zomermaanden is heel normaal, dus ik denk niet dat ze er van op kijken dat je om vakantie vraagt.

Inderdaad, het is verstandig om ermee af tekomen.

Natuurlijk, ik begrijp ook de situaite en ik zou het ook wel wat naar vinden om meteen in en nieuw bedrijf binnen te lopen en te zeggen: ‘Hoi, ik ben nieuw en dit zijn mijn vakantiedagen’

Maar het is begrijpelijk, als je al ales had geboekt en je van een andere bedrijf komt, snap ik het wel…

Bekijk het met je baas en wees er optijd mee. In de zomermaanden kan je al opgevangen worden door jobstudenten dus dat valt al mee.

Bij je nieuwe baan houden ze er wel rekening mee dat je al vakantie plannen hebt hoor!
Ik ben afgelopen augustus bij mijn nieuwe werk begonnen, en had de laatste 2 weken een vakantie geboekt. Natuurlijk was het wel even lastig om dit aan te geven, maar dat moeten ze nu eenmaal weten als je iemand aanneemt in de vakantie periode

Iedereen heel erg bedankt! Ik ga ze maandag even bellen. :slightly_smiling_face: