Nieuw vriendje

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een vriendje. M’n ex is 1x bij mij thuis geweest. Ik ging meestal naar hem toe aangezien zijn ouders wat vrijer zijn. De keer dat hij bij mij thuis was geweest was het echt een ondervraging haha, m’n ouders veel vragen aan hem gesteld etc, was wel gezellig. Maar achteraf ging mn pa na een paar dagen wel moeilijk doen. Zovan dat hij het niet acepteerden etc.

Inmiddelijks is het een jaar later. Ik was een halfjaar wezen daten met mn vriendje totdat hij het officieel maakte. Ik denk dat die moment nog wel gaat komen dat ik hem zou moeten voorstellen. Mijn moeder weet dat ik heb lopen daten maar zij is daar ook veel makkelijker in als mijn vader. Ik vroeg laatst nog aan mn moeder van ja zou hij wel eens hier thuis mogen komen waarop zei antwoordde van ‘jaa tuurlijk’. Alleen ik zou niet weten hoe mijn pa er dit keer op reageert. Waarschijnlijk weer net zo gastvriendelijk maar ik denk dan dattie achteraf weer moeilijk gaat lopen doen en dat wil ik niet.
Wat moet ik doen om te zorgen dat mijn vader het ook gaat acepteren?

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

X

Ik denk dat je vader het toch lastig vindt dat ‘zn kleine meisje’ een vriendje krijgt, ik weet niet hoe je dat zou kunnen oplossen maar ik denk dat je dat in je achterhoofd kan houden: dat hij enkel voorzichtig met je wilt zijn.

precies zoals ze zegt, hij vind het misschien zijn dochter te zien met een jongen en bezorgt om je is. Je kan er voor kiezen om met je vader er over te praten, daarbij kun je zeggen dat, hij een jongen is dat je gelukkig maakt, en zoals jij gelukkig bent, je vader dat ook moet zijn. Je moet geen stiekeme relaties krijgen want vroeg of laat komen ze er achter en dan heb je meer problemen. Als je het moeilijk vind om er over te praten, kun je altijd met je moeder hier over hebben en zij met je vader er over praat. Of als je broers of zussen hebt, om hier over te praten en vragen je een beetje te helpen als je vader er over begint. Het zou zonde zijn als je een jongen laat gaan waar je gek op bent en misschien weet wel de ware is. You go girl! heb er vertrouwen in dat je vader er vrede mee heeft, zolang jij maar gelukkig bent, dat is het belangrijkst!