Nieuw schooljaar, nieuwe kinderen...

Haii,

Na de zomervakantie weer school, jeeeeej…
Ik heb bij ieder vak een andere klas, helaas ken ik iedereen en mag ik niet iedereen, ik ben heell verlegen en ik zie heel erg op tegen de samenwerkingsopdrachten, iedereeen een groepje behalve ik ! ik durf namelijk niet te vragen van; hee mag ik met jullie meedoen?
wat moet ik dan doen??

kun je niet van klassen veranderen? want elk vak word meestal wel 2 keer gegeven. Ik zou vragen of ze je rooster kunnen aanpassen.

Hier leer je van, echt waar. Probeer het toch.

Ik haat groepsopdrachten ook. Meestal ben ik iemand die dan maar overblijft, en dan een groepje vormt met de andere overgeblevenen. En uiteindelijk ben ik altijd degene die overal achterna moet zitten en alles doet. Bleh.

Klassen veranderen gaat heel moeilijk denk ik. Dan had je dat voor de zomervakantie moeten doen denk ik.
Misschien moet je aan een leraar vragen of ze bij groepsopdrachten, de groepen zelf willen samenstellen? Dat vind ik een stuk fijner (bij de meeste dingen dan)
Na de les over via de mail. Dat zullen ze heus wel begrijpen.

Oh, dit ken ik ook. Zo goed. Ik ga volgend jaar een niveau lager doen, kortom, ik zit volgend jaar bij mensen in de klas die ik wel ken, maar niet echt vrienden van me zijn.

Ik zou het toch proberen… Misschien valt het mee?

Later verander je toch ook niet van baan als je met je collega’s moet werken? xD Dit is eigenlijk net zoiets.

Misschien vindt ze de mensen in haar klas niet aardig. Bij mij is het meer dat ik hen niets te vertellen heb. x’D

Nou, ik mag ze echt allemaal niet XD ik ken ze allemaaal maar ik mag ze gewoon niet, er is een meisje die ik aardig vind, maar die heeft andere vriendinnen,

Waarom mag je ze dan niet?

^Als jij ze niet mag, dan is het toch jou probleem. Er zit vast wel een persoon bij die jij wel mag.

Allemaal niet? Allemaal is veel. Ik denk dat het dan meer aan jezelf ligt dan aan anderen. Een nieuw schooljaar betekent voor mij altijd een nieuwe start, dus misschien kan je dan wél contact zoeken met degene die jij niet zo aardig vindt.

ik ben in het 1e jaar heel erg gepest, en in het 2e jaar heb ik een nieuwe start gemaakt, dat ging niet makkelijk, ik kreeg nogsteeds vervelende opmerkingen.
nou probeer ik dit jaar weer een nieuwe start te maken, zo min mogelijk opvallen.
Maar ik ben dus nogsteeds bang vanwege de afgelopen 2 jaar

Ik heb ook 4 kutjaren achter de rug op m´n school, dus ik ben best bang voor aankomend schooljaar. Ik ga havo doen, dus dit is m´n kans voor een ´nieuwe start. Ik heb in de 2e ook al havo gedaan, dus velen kennen me nog, ik werd heel veel gepest en als een kneusje gezien, velen waarbij ik in de klas kan komen, kijken me neerbuigend en arrogant aan, terwijl ze me niet eens kennen… Ik ben verder heel verlegen en onzeker, maar ik zou na de vakantie juist heel spontaan en zelfverzekerd willen zijn en de laatste 2 jaar toch nog leuk willen maken. Maar goed, hoe kan ik in maar een maand zelfvertrouwen opbouwen…En ik zit ook totaal niet lekker in m´n vel, dus is het moeilijk om vrolijk en open over te komen…

Maar goed, hier heb jij niets aan. Probeer van je verlegenheid af te komen, door klein te beginnen. Glimlach naar klasgenoten en groet ze. Als je je een beetje op je gemak voelt, kun je proberen af en toe mee te praten of een opmerking te maken. Door iets simpels te zeggen als ´haha ja idd dat doe ik ook altijd´, zorg je er al voor dat je gezien wordt en spontaan overkomt. Dan gaan mensen ook vanzelf tegen jou praten en wordt het makkelijker. :slightly_smiling_face:

Bij mij op school is het zo dat je in het begin van het schooljaar veel makkelijker aansluiting vindt bij een groepje dan later in het jaar, ik zou dus gewoon in de eerste weken mijn stoute schoenen aantrekken en de mensen aanspreken die je aardig lijken. Er is vast wel iemand bij die jou ook aardig vindt :slightly_smiling_face:

ik heb dus precies wat jij zegt, neerbuigend aangekeken worden en arrogant, en dan meestal door tutjes enz.
bedankt voor de tips ;p!

Ik ken het, en wat Silverbleed al zei; Hier leer je van.
Het gaat steeds makkelijker en je leert wat beter met mensen omgaan buiten je ‘‘groep’’.