Nieuw Op de Middelbareschool

[b]Heai
ik zit in groep 8 en ga dit jaar naar de middelbareschool.

Hoe zit het in mekaar enzo?

Wat moet je niet doen en juist well?

Tips…??

:couplekiss_man_woman: [/b]

daar kom je wel grootendeels zelf achter…

een middelgrote tas, bij ons lopen er bruggers en bijna net zo groot zijn als hun rugzak.
& verder zou ik naar de andere kinderen die hun plekje hebben gevonden kijken, en je zo gedragen. Het verschilt per school wat je wel en niet kunt doen, dus kijk naar de ervaringsdeskundigen ! :grin:

je tas laag, en geen grote lompe kipling tas kopen krijg je spijt van!

ja tas laag?
je tas moet hoog!

dat is echt de beste tip ooit ^^
koop gewoon een leuke kipling, de kleine versie. heb je je hele middelbare schooltijd wat aan :relieved:
als laatste: als-je-blieft NIET rennen. dat is zo irritant

Koop in ieder geval een Eastpack tas. En sommige bruggers rennen serieus naar het volgende uur als de bel is gegaan, dat ziet nogal stom uit!
Maar voor de rest ontdek je alles zelf wel.

nou, gewoon normaal doen xD
gewoon een leuke, kleine tas, eastpack ofzo. (oja, ik zou een effe nemen, mn vriendinnen hadden met patroontjes en waren hem na een maand zat xD) niet té hoog hangen, maar ook vooral niet in je knieholte dat je niet kan lopen ← ziet er nogal stom uit.

en oja spullen in je kluisje leggen ofcourse, dat is én veel fijner voor je rug, en het ziet er niet zo achterlijk uit als zo’n volgepropte-bijna ontploffende tas.

verder gewoon normaal doen, niet rennen enzo dan komt alles goed :ok_woman: je hebt nog een paar maanden om je voor te bereiden ghehe.

Inderdaad :’)

Ik zou in ieder geval een schoudertas kopen: ik vind dat fijner en mooier dan een rugtas :]. Gewoon een eastpack ofzo, kun je minstens twee jaar mee doen. En inderdaad: niet rennen! Verder zie je het wel, komt allemaal goed.

Als de bel gaat niet spastisch naar het lokaal toe rennen

Niet irritant gaan rennen, geen supergrote rugzak, & gewoon jezelf zijn.
vind ik de 3 belangrijkste ^ ;p

&zoals iedereen al zegt, je ziet het allemaal vanzelf wel.

Vooral: geen zorgen gaan maken. Je hele klas is nieuw duz.
Trouwens wat je ‘wel en niet moet doen’ verschilt toch heel erg per school hoor… en nou zo belangrijk is dat ook weer niet. Je doet het toch automatisch wel goed genoeg :stuck_out_tongue: Naja. Hier heb je nie veel aan… zie dit maar als een UP ofzow :stuck_out_tongue:

De bruggers bij mij op school, & de 2 e klassers lopen altijd door heel de school te gillen, waar bijna iedereen zich aan ergert. Vooral gewoon je zelf zijn, en weest gerust, ik heb nog nooit te weinig gehad mijn oude vertrouwde eastpak (:

je hoeft niks te weten, je komt er vanzelf achter.

en er zijn echt geen leefregels ofzo, of dingen die zo moeten zijn zodat je popi wordt.

en leven gaat meer om persoonlijkheid dan uiterlijk/kleding/rondjesrennen

ik zou je tas niet laag doen, heel de onderbouw doet dat (heb ik ook gedaan). Maar t ziet er niet uit (’: dan zie je die 1e klassers van 1,50 met een tas die tot hun knieen komt… en bovendien is het behoorlijk slecht voor je rug.

als ik jou was zou ik een gewone eastpak nemen, maar dat is je eigen keus. en ga geen domme basischool spelletjes doen in de gangen.

• Je tas niet laag doen, dan word je nog kleiner (die bruggers van tegenwoordig zijn al zo klein)
  • Niet in de gangen tegen iedereen aan beuken, vooral niet tegen mensen die veel ouder en groter dan jij zijn, want dan krijg je die beuk 3 keer zo hard terug
  • Niet door de gang huppelen
  • Niet door de gang rennen
  • Niet doen alsof je al heel groot bent, hierdoor lijk je alleen maar jonger.

waar ik me aan erger is dat die bruggers heel stoer gaan doen weetjewel
dus niet doen. :grin:
niet rennen
niet huppelen
niet teveel aan elkaar ziten

• tas hoog, gewoon een normale eastpack.
  • niet rennen, zo irritant.
  • niet arrogant doen, de bruggers van nu… jezus hé.

Als je een tas wilt kopen, vraag jezelf dan af ‘Zou ik hiermee ook gaan kamperen?’
Zo ja, koop hem niet.
Zo niet, is het een goede tas.

http://i41.tinypic.com/15q6gk7.jpg

deze niet, dus.