Nieuw in een team komen

Ik wil zo graag weer op hockey (heb er ongeveer 3 jaar opgezeten toen ik klein was). Maar ik ben bang dat ik helemaal niet goed ben en dat de meiden in dat team me dan niet leuk gaan vinden. Misschien klinkt dit wat overdreven maar ik vind het toch een beetje eng om het maar zo te zeggen.

Als je je weer aanmeldt bij de club zullen ze je echt niet meteen in het hoogste team zetten. Je zult sowieso dit seizoen afmaken in een 2e of 3e team (of het moet zijn dat ze er maar 1 hebben in je leeftijdscategorie). Daarna word je wel geselecteerd op je kunnen.
Ik zou het gewoon doen! Je hebt in ieder geval al een intresse die je gezamelijk hebt en dat is hockey. Zijn er ook geen oud teamgenoten waarbij je nu weer in het team kunt komen. Als er vroeger een klik was tussen jullie, zal die er nu zeker ook weer komen hoor.

Just do it! :slightly_smiling_face:

^Dankjewel!
Ik ga op een andere club dus geen oude teamgenootjes helaas. Ik moet zoieso wachten tot ik weer mag sporten dus kan volgend seizoen helaas pas meedoen. Baal daar super erg van!

Oh dat is wel jammer natuurlijk, maar ken je op die club niet toevallig ook al mensen dan via school ofzo?

Ik snap volledig wat je bedoeld, dat probleem is hier ook bij de hockeyclub. Alle meiden kennen elkaar al volledig, hebben al groepjes gevormd en gaan verder goed met elkaar om en om er als buitenstaander dan tussen te komen is moeilijk.
Natuurlijk niet geheel onmogelijk en overal is het anders dus ik zou zeggen gewoon lekker gaan hockeyen en zoveel mogelijk contact met iedereen zoeken al direct in het begin en gewoon lekker spontaan over komen.

gewoon doen! ik zit ook op hockey, en als er een nieuw meise bij kwam vonden we dat alleen maar gezellig!

^Dat is ook zo ja. Iedereen gaat al zo met elkaar om en dan kom jij er als nieuwe zo ineens bij, dat vind ik best moeilijk.

@Sassofono, Ja ik ga naar een club waar een meisje zit die ik ken. Toen ik aan haar vroeg hoe het bij die club was was ze zelf wel enthiousisat en zei gelijk dat ik bij haar in het team moest komen en dat dat mag als ik gewoon een mailtje stuur. Dus dat is wel leuk!

Ik moet wel zeggen dat jullie reacties me wat gerust stellen hihi.

Ja klopt, als je aangeeft dat je al iemand kent die qua leeftijd in dezelfde categorie zit kijken ze of je nog in dat team geplaatst kunt worden. Bij ons op de club wordt altijd heel makkelijke omgegaan met ‘nieuwe’ binnen het team :slightly_smiling_face:

dubbel.

dubbel.