nieuw begin

Hey mensen,
Ik was voor ik in de brugklas kwam echt een halve jongen zeg maar gerust 75%. Ik had niet echt vrienden en werd gepest door de meisjes uit mijn klas. Ik had dus lang gepiekerd over een nieuwe start als wat meer meisje. Ik ben nou al wat meisjesachtiger met kleren en daar mee bedoel ik dat ik nu kleren koop van de meisjes afdeling, maar ik haat nog steeds roze, jurkje, rokjes en make-up. Ik gedraag me nog steeds als een jongen vinden mijn vrienden. Ik reageer inderdaad vaak agressief en ben ook niet zuinig met scheldwoorden. Ook heb ik moeite met het vinden van meisjes vrienden. Mijn vrienden vinden dat ik moet stoppen met voetballen en elektrisch gitaar. Moet ik naar ze luisteren en mijn hobby’s achter wegen laten?

Nee als voetballen en gitaar spelen jou gelukkig maakt vooral blijven doen!
aan de andere kant je geeft aan het moeilijk te vinden contact te maken met meisjes als potentiële vriendinnen. Je bent niet van het een op het andere moment vriendinnen met iemand. Er zijn zat meisjes die bijvoorbeeld ook voetballen of waar je iets anderes mee gemeen hebt. Je moet je niet anders voordoen dan dat je bent , je kunt je wel opeens heel girly gaan gedragen en dan denk je misschien dat je sneller vriendinnen zult maken maar als dat dan vriendinnen zijn die niet bij jou passen heb je er niets aan.
En nog iets dat je een meisje bent betekend niet dat je gelijk in een roze jurkje hoeft rond te lopen
xx

Heeey,
Ik vind het juist super stoer dat je elektrisch gitaar speelt en voetbalt! En als je vriendinnen echt je vriendinnen zijn, dan zouden ze het helemaal niet erg vinden als je je misschien jongensachtig kleedt. Ik hou wel heel erg van make up enzo, maar mijn kleding is daar in tegen niet truttig en ik heb een bloed hekel aan roze brrrr… En daarnaast scheld ik ook heel veel (hoe kan een mens zonder???) Ik zou als ik jou was gewoon blijven zoals je bent en je hobby’s behouden. Echte vrienden laten je niet om zoiets vallen. Heel veel succes nog!

zorg gewoon dat je jezelf bent. mensen moeten je maar gewoon accepteren zoals je bent en als ze dat niet kunnen zijn ze het niet waard om bevriend mee te zijn. je mag er zijn zoals je bent en daar is niks mis mee. jongensvrienden zijn toch ook goed?

Ik ben best wel een meisjes-meisje en ik speel ook gitaar, zowel akoestisch als elektrisch :wink: Je moet gewoon de dingen doen die je leuk vindt en als dat in jouw geval gitaar en voetbal is, moet je daar gewoon lekker mee door gaan. Stoppen met je hobby’s en je anders kleden geeft je geen garantie dat je ook daadwerkelijk nieuwe vriendinnen zult krijgen. En daarbij mag je je afvragen of het wel echt je vriendinnen zijn als ze je alleen accepteren als je je anders voordoet. Dus blijf gewoon lekker jezelf, doe de dingen waar je jezelf prettig bij voelt, maak contact met nieuwe mensen en je merkt vanzelf wel welke mensen jouw accepteren zoals je bent.

Aan je agressie kan je best wel iets doen. Maar hobby’s zijn toch gewoon persoonlijk? En het is niet verplicht om vooral meisjesvrienden te hebben.

Guuuurl, do whatever the F you want! Als jij je zo lekker in je vel voelt moet je vooral doorgaan met wat je doet! Er is een ding waar ik me altijd aan hou: Je moet nooit veranderen voor je vrienden, want je echte vrienden zullen je accepteren zoals je bent.

Dus als ze je niet accepteren zoals je bent, zijn het dus geen vrienden!

Ik speel ook elektrische gitaar, en ik doe aan voetbal, en ik heb ook meer jongensvrienden dan meiden, en ook met scheldwoorden ben ik niet zuinig, maar ben ik dan gelijk jongensachtig? nee.

Waarom zou je dan in godsnaam stoppen met dit soort dingen? als ze je willen veranderen zijn het dus niet echte goede vrienden.

Heyy,
Je mag doen hoe je wilt doen. Je hobby’s horen bij jou, anders zou je het niet doen. Ik vind gitaarspelen ook heel leuk en stoer. En voor voetbal moet je echt lef hebben (ik heb dat dus niet, ik zou het wel heel leuk vinden).
Enn… Echte vrienden accepteren je hoe je bent want anders zijn het geen echte vrienden. Je moet die zogenaamde vrienden je niet laten veranderen!!
xo

Ik was vroeger ook een halve jongen qua kleding en voetbal was ook een van m’n hobby’s. In de loop der jaren is mijn kledingstijl steeds meer veranderd, al draag ik nu nog steeds geen rokjes/jurkjes omdat ik mij hier niet fijn in voel. Het past gewoon niet bij mij. Dus draag vooral waar jij je fijn in voelt!
En voetbal begint ook steeds populairder te worden onder de meiden, dus je bent lang niet het enige meisje dat voetbal leuk vindt.
Blijf gewoon jezelf, mensen moeten je accepteren zoals je bent. :wink:

Ik herken het wel.
Ik haat roze, ik ben agressief soms en ik scheld veel en ik ben ook altijd een jongens-meisje geweest. (ik ben een ‘tomboy’ zoals mijn BFF dat noemt)
Het is dat ik een rok aan moet op school, ik draag liever een broek. En dat soort dingen.
Ik denk dat je niet hoeft te veranderen. Mensen moeten je nemen zoals je bent.
En als je iets meisjesachtiger wilt worden: het kan met kleine dingetjes.
Ik doe soms mascara op en oorbellen in en thats it. Maar het verandert het beeld wel.
Stel dat je ooit een rok aan doet, maar je wilt niet dat het te meisjesachtig is, tip: spijkerrokje.

Nee, je moet doen wat je zelf leuk vindt en dragen wat je zelf leuk vindt. Alleen zou ik wel wat doen aan je agressie